قالب وردپرس درنا توس
استفاده از یک نوشته عالی در فروش - مهدی جفاکش
استفاده از یک نوشته عالی در فروش - مهدی جفاکش
خانه / مقالات / بازاریابی / بازاریابی تلفنی / استفاده از یک نوشته عالی در فروش

استفاده از یک نوشته عالی در فروش

استفاده از یک نوشته عالی در فروش

در انواع فروش و بخصوص فروش تلفنی ، استفاده از یک نوشته عالی میتواند بهترین ملاک برای فروشنده تلفنی باشد.

در یک نوشته عالی حداقل باید این سه اصل در ذهن درست شوند:

موضوع :
متن لازم برای تکمیل فرآیند فروش را نباید مثل متن رزرو یک قرار ملاقات نوشت.

نوشته‌ی مربوط به تایید گرفتن از مشتری، طبیعتا متفاوت از راهکاری است که برای یک ارائه‌ی یک سخنرانی است.

هدف از تلفن انتقال مطالب متن است. هدف تان را در نوشته تان در نظر بگیرید.

گیرنده:
هدف شما دسترسی به چه کسی است: مشتری؟ مدیر؟ منشی؟ کارخانه دار؟ حسابدار؟ مسئول خرید ؟

نحوه‌ی نوشتن متن، با نوع جواب تان به این سوال،کاملا متفاوت است.

چه چیزی معرفی میکنید: اگر فروشنده‌ی یک سری از محصولات یا خدمات هستید، نوشته تان ممکن است یک یا چند مورد از موارد زیر شامل شود.

برای انتخاب متنی مناسب، در وهله‌ی نخست نیاز به دانستن این موارد دارید.

نوشته‌ی خوب باید بر اساس چرخه‌ی فروش محصول یا خدمات نوشته شود؛ به عنوان مثال تلفن زدن در تایم های خاص بازده کاری‌تان را ارتقا می دهد.

اگر چرخه‌ی فروش محصول تان یکی از سه روش، اولین تماس به قصد معرفی خودتان، انتقال اطلاعات یا تایید مشتری را بگیرد، نوشته‌های تان به این شکل طراحی کنید.

 

انصافا فرآیند چهار مرحله ای و فروش با دو متن با هم جور در نمی آیند.

دقیقه همان گونه که یک برگه‌ی امتحانی با نمره‌ی عالی ساختاری قابل قبول با اجزایی ثابت دارد، یک فروش تلفنی هم باید از یک ساختار و بخش های خاص برخوردار باشد.

اگر طبق متن طراحی شده‌تان عمل می کنید، سعی کنید بخش‌های کلیدی‌اش را کاملا مشخص کنید.

در صورتی که نوشته ای خاص برای خودتان می نویسید، داشتن مشخصات زیر ضروری است.

 

هر نوشته‌ی تلفنی خوب شامل این موارد است:

جمله آغاز کننده: جمله‌ی آغاز کننده، فرآیند تلفن کردن را به سادگی به جریان می اندازد.

خیلی سریع خود و محصولتان را معرفی کنید و در ظرف چند ثانیه ای اول مکالمه، علاقه‌ی فرد را برانگیزانید.

درخواست قرار ملاقات (تلفنی یا حضوری): اگر گرفتن قرار ملاقات قسمتی از چرخه‌ی فروش شما است، در بخشی از مکالمه تان نیاز دارید به این مساله حتما اشاراه کنید.

در صورتی که چرخه‌ی فروش محصولی که می فروشید تنها با یک بار تلفن کردن بسته می شود، این مرحله را حذف کنید.

 

مطرح کردن سؤال‌هایی برای شناسایی واجد شرایط بودن مشتری:

سؤالاتی از مشتری بکنید تا مطمعن شوید که زمانتان در این قرار ملاقات به خوبی سپری می شود.

شما باید از فرآیند خرید محصول، نیازهای خاص مشتری، خواسته‌ها، مشکلات و آرزوهای مشتری سر در بیاورید.

معرفی اصلی: در این مرحله، نشان دهید چطور محصول یا خدمات تان را با نیازهای مشتری متناسب و هماهنگ کنید.

مرحله‌ی عقد قرارداد اولیه: این اولین مرحله درخواست سفارش کالایتان است که معمولاً با اهدافی از جانب مشتری دنبال می شود.

رسیدگی به اعتراضات مشتری:
اگر تمام ایرادهای ممکن به کالا یا خدماتتان را در نظر نگیرید، در نهایت خودتان را برای رسیدگی به آن‌ها آماده کنید.

مرحله‌ی عقد قرار داد نهایی:
پس از رفع مساله ای مشتری، باید به عقب بر گردید و مرحله پایانی فروش کالا یا خدمات را انجام دهید.

مطمعن شوید که مشتری تصمیم خوبی گرفته است.

در مقالات بعدی به صورت حرفه ای در رابطه با تمرین کردن یک ارائه جذاب با هم تمرین خواهیم کرد.

 

با مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی و فروش همراه مهدی جفاکش باشید.

درباره ی مهدی کیمیایی راد

سلام گلوگاه اصلی تمام سازمان ها واحد فروش و بازاریابی است . فروشنده ای حرفه ای تر خواهد بود که بتواند آموزش های درستی را بگذراند . گروه چیتا برآن است تا اصولی ترین راهکارهای بازاریابی و فروش را به شما انتقال دهد . مهدی جفاکش بنیانگذار گروه مشاورین چیتا

مطلب پیشنهادی

انواع شخصیت خریداران - مهدی جفاکش

انواع شخصیت خریداران – قسمت دوم

انواع شخصیت خریداران  – قسمت دوم در مقاله قبلی سه بخش اول انواع شخصیت خریداران …

دیدگاهتان را بنویسید