جمعه , اردیبهشت ۶ ۱۳۹۸
قالب وردپرس درنا توس
خانه / بازاریابی / بازاریابی اینترنتی / اصل پارتو در بازاریابی موفق

اصل پارتو در بازاریابی موفق

اصل پارتو در بازاریابی موفق

در اصل پارتو که به به نام اصل ۸۰/۲۰ نیز شناخته میشود گفته میشود که ۸۰ درصد رخدادها از ۲۰ درصد دلایل بوجود می‌آید.

بنا بر این اصل، ۸۰ درصد از آنچه بدست می آورید از ۲۰ درصد از تلاش تان میباشد: یعنی تلاش کوچک، پاداش بزرگ.

و ۲۰ درصد از آنچه بدست می آورید از ۸۰ درصد فعالیت هایتان نتیجه میشود: یعنی تلاش بزرگ، پاداش کوچک.

۸۰/۲۰ را میتوانید در مورد تمام تمام کسب و کارتان بررسی کنید.

در تماس های تلفنی ورودی، مقدار کمیسیون فروشندگان، تعداد مشتریان، مکان فیزیکی مشتریان، محبوبیت محصولات و کمیت هر نوع محصول، می توانید استفاده از اصل پارتو را ببینید.

حتی در تبلیغات اینترنتی و صفحات وب مثل کلمات کلیدی، تاثیرات، تبلیغات، تبدیل و بازدید از صفحات نیز این اصل جاری است.

این به این معنی است که چهار پنجم همه چیز بی اهمیت است و تنها یک پنجم واقعا مهم است.

این یعنی صرفه جویی بسیار زیاد در زمان.

اما این فقط نوک کوه یخ است.

بیایید نگاه کنیم که چگونه ۸۰/۲۰ به‌طور خاص در Google AdWords کار می‌کند.

اولاً خیلی مهم است، توجه داشته باشید که عدد “۸۰” و “۲۰” صد در صد قطعی نیست.

بعضی‌اوقات می‌تواند به نسبت‌های دیگری مثل ۷۰-۳۰، یا ۴۰ -۶۰ یا ۹۰-۱۰ یا حتی ۹۹-۱ باشد.

لیست کلمات کلیدی بسیار متداول ۹۵-۵ است.

ازآنجایی‌که پنج درصد کلمات کلیدی شما ۹۵ درصد از ترافیک شمارا تولید می‌کنند، می‌توانید پنج درصد از خود را بهینه‌سازی کنید.

کلمات کلیدی را دقیقاً انتخاب کرده و هرکدام را به یک گروه تبلیغی منحصربه‌فرد خود متصل کنید.

با انجام ۵ درصد کار، شما ۹۵ درصد از بهینه‌سازی را به دست می‌آورید!

این مسئله باعث می‌شود که بتوانید به‌راحتی ۹۵ درصد کمپین‌های تبلیغاتی خود را حذف کنید!

این فقط در سطح کلمات کلیدی درست نیست،

در سطح کمپین‌های تبلیغاتی نیز می‌توانید این مسئله را مشاهده کنید.

بعضی از قوانین ۸۰/۲۰ که می‌توانید ببینید:

تعداد کلیک‌های تبلیغاتی شما در هر یک از ۱۱ موقعیت تبلیغ در جستجوی گوگل (سه امتیاز برتر در ۸۰ درصد از ترافیک دریافت می‌شود)

ترافیک از مکان‌های نمایش داده‌شده در شبکه

تبدیل از مکان‌های درون شبکه نمایش (منابع تبدیل برتر با منابع ترافیک بالا متفاوت خواهند بود)

بازدیدکنندگان از شهر یا ایالت یا کشور

تبدیل توسط شهر یا ایالت یا کشور (منابع تبدیل بالا با منابع ترافیک بالا متفاوت خواهد بود)

کلیک بر روی قالب‌ها و اندازه‌های مختلف تبلیغ

ترافیک به هر صفحه در وب‌سایتتان

فروش برای هر صفحه در وب‌سایتتان

تعداد بازدیدهای صفحه‌ای که از افرادی که روی سایت خود کلیک می‌کنند، دریافت می‌کنید

چقدر وقت بازدیدکنندگان شما در سایت شما صرف می‌شود؟

مقدار پولی که مشتریان بابت خرید از وب‌سایت می‌پردازند

تعداد دفعات خرید خریداران

چقدر خریداری می‌کنند؟

مشتریان چه قدر به شما وفادار هستند.

الگوی ۸۰/۲۰ واقعا در همه‌جا است.

قانون ۸۰/۲۰ به‌طور قابل‌توجهی، چگونگی مدیریت کمپین‌ها و کسب‌وکار شمارا تغییر می‌دهد.

این بدان معنی است که :

بیشتر نشان‌گذاری‌ها، اکثر کلیک‌ها، اکثر آگهی‌ها، بیشتر کلمات کلیدی، اکثر صفحات وب، بیشترین چشم‌انداز و اکثر مشتریان، بسیار مهم نیستند.

همچنین به این معنی است که :

فقط چند تأثیر، چند کلیک، چند آگهی، چند کلمه کلیدی و گروه‌های تبلیغاتی و صفحات وب و مشتریان تقریباً همه‌چیز را تعیین می‌کنند!

هنگامی‌که شروع می‌کنید، کار شما این است که این تغییر هوشمند را آغاز کنید و بلافاصله تلاش‌های خود را برای بهبود کارهایتان متمرکز کنید.

تبلیغات شما در ۱۵۰۰۰ سایت قرار دادن نشان داده می شود، اما ۵۰ درصد از ترافیک خود را از ۱۰ مورد از آنها نشان می دهد.

شما دارای ۲۰ صفحه فرود هستید، اما ۷۵ درصد از کاربران شما از یکی از آنها است.

شما ۸۶ تبلیغات دارید، اما ۲۰ درصد از فروش خود را از یکی از آنها دریافت کنید.

بنابراین بهترین آگهی های خود را برای هر کدام از این سایت ها قرار دهید.

شما همچنین بهترین صفحات فرود خود را کپی و صفحات منحصر به فرد خود را فقط برای آنها کپی کنید.

پس بهینه سازی کنید.

آگهی ایده آل و صفحه فرود برای هر سایت متفاوت خواهد بود.

شروع به تجزیه و تحلیل ترافیک و صفحات فرود A / B کنید.

این غیر واقعی نیست که انتظار داشته باشید، حتی اگر قبلا آزمایش خوبی انجام دادید، این سطح جدید پالایش، می تواند فروش شما را دو برابر کند.

این ۱۰ محل به شما ۵۰ درصد از ترافیک خود را ارسال می کردند.

از آنجا که شما تبدیل خود را دو برابر کردید، در حال حاضر کل کسب و کار شما ۵۰ درصد افزایش یافته است و شما این کار را با ده تغییر جزئی انجام دادید.

شما همچنین می توانید مکان های جغرافیایی را از بین ببرید و آن را لمس کنید – اما تنها برای شهرهای بزرگ تبدیل آن را انجام می دهید.

اگر مشهد یک شهر عالی برای شما است برای این است که ۴ درصد از جمهوری اسلامی ایران است، اما ممکن است ۲۰ درصد از فروش شما را در یک کمپین تبلیغاتی تولید کند.

شما ممکن است از تبلیغات منحصربه‌فرد و طرح و رنگ استفاده کنید.

نتیجه اجتناب‌ناپذیر ۸۰/۲۰ این است که گاهی اوقات احساس می‌کنید که تمام تخم‌های شما در یک سبد هستند.

و بله همیشه یک سبد کوچک وجود دارد که تخم‌مرغ زیادی دارد.

اما همان‌طور که وارد بافت می‌گوید، تمام تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد نگه‌دارید، اما این سبد را دقیقاً تماشا کنید.

اگر بتوانید در این سبدهاخوب عمل کنید، به شکل خوبی خواهید بود.

مطلب پیشنهادی

راه کار اجرایی نوشتن داستان فروش

راه کار اجرایی نوشتن داستان فروش

بسیاری از فروشندگان فکر می کنند که آنها نمیتوانند ازطریق یک متن از پیش نوشته …

دیدگاهتان را بنویسید