قالب وردپرس درنا توس
اولویت اول مشاغل کوچک در سال جدید چیست ؟
اولویت اول مشاغل کوچک در سال جدید چیست ؟
خانه / مقالات / بازاریابی / اولویت اول مشاغل کوچک در سال جدید چیست ؟

اولویت اول مشاغل کوچک در سال جدید چیست ؟

اولویت اول مشاغل کوچک در سال جدید چیست ؟

راه اندازی یا اصلاح یک برنامه وفاداری مشتری اولویت اول مشاغل کوچک در سال جدید

کمتر از ۵۰ روز به سال جدید مانده و لزوم برنامه ریزی برای سال جدید بر همگان آشکار است.

صاحبان خیلی از کسب و کار های کوچک به همین بهانه ساده از اصول مشتری مداری غفلت میکنند.

همیشه در این پندار هستند که یا امکانات ایجاد برنامه های مدیریتی را در شغل شان ندارند

و یا اجرای چنین برنامه هایی از عهده آنها خارج است.

 

در این مقاله به بررسی ۳ راهکار ساده که میتواند برای تولید مشتری وفادار در یک سازمان کوچک ، مفید باشد ، میپردازیم

توسعه یک برنامه وفاداری مشتری در سطح بالا سخت است – اما می تواند با کمی زحمت درست شود.

مهدی جفاکش ۳ تا از بزرگترین مزایای یک برنامه وفاداری که به خوبی طراحی شده است را برای شما بازگو میکند.

برنامه های وفاداری مشتری در دهه های گذشته به به شکل دیگری بودند.

اما در دنیای امروز، جایی که مردم بین فروشگاه های آنلاین و فیزیکی در حال پرواز هستند و بهترین گزینه را دنبال می کنند.

مشاغل علاوه بر وفاداری به برند به طور دائمی برای توجه مصرف کنندگان رقابت می کنند.

ایجاد یک برنامه وفادارسازی مشتری که برای مشتری و شرکت مفید باشد، می تواند یک چالش عظیم برای هر مجموعه ای باشد.

در حقیقت، ۷۰ درصد از مصرف کنندگان مورد بررسی اعلام کرده اند:

اگر برنامه وفاداری شرکتی پیچیده باشد، تمایلی برای ثبت نام در این برنامه نخواهند داشت.

 

موفقیت برنامه ی وفاداری نیازمند استراتژیی است که تجربه مشتری را القا کند.

همچنین باید تخصص نام تجاری با تکنولوژی و طراحی مناسب همراه باشد.

همانطور که محدودیت بازاریابی همچنان گسترش است، خطوط بین فناوری اطلاعات و بازاریابی همچنان تاریک می شود.

این کار دلهره آور بر روی شانه های مدیر ارشد بازاریابی و بخش بازاریابی سنگینی خواهد کرد.

برای درک کامل از اینکه چگونه یک برنامه وفاداری عالی را اجرا کنید ،

نگاهی دقیق تر به مزایایی که برخی از منافعی که همراه با چنین برنامه هایی می آیند، نگاه کنید.

در اینجا یک مرور کوتاه به سه مزیت مرتبط با بازاریابی که از یک برنامه وفاداری که به خوبی طراحی و پشتیبانی شده باشد، نگاه خواهیم کرد.

۱ – جمع آوری اطلاعات ارزشمند و شخصی سازی آن

همانطوری که در حال حاضر بسیاری از بازاریابان می دانند، داده ها به طور گسترده ای به ویژه هنگامی که به شناخت مشتریان خود در سطح فردی و شخصی می رسد، به اطلاعاتی ارزشمند تبدیل می شوند.

یک برنامه وفاداری مشتری، فرصت های زیادی برای جمع آوری چنین داده های فراهم می کند.

رسیدن به مشتریان در نقاط مختلف ارتباط در طول سفر خرید خود و در بعضی موارد، حتی فراتر از لحظه خریدشان میباشد.

در حقیقت، برنامه های وفاداری به بازاریابان اجازه می دهد اطلاعات را در دو سطح اولیه و شخص ثالث جمع آوری کنند.

پیوند اطلاعات جمع آوری شده از هر مجموعه داده در نهایت، اجازه می دهد تا بازاریابان برای ایجاد کمپین ها و محصولاتی که برای هر فردی هدف قرار می گیرند، مورد استفاده قرار گیرند.

برای درک بهتر رفتار خرید مشتری، بازاریابان از اطلاعات اولیه جمع آوری شده از برنامه های وفاداری خود، وب سایت ها، اطلاعات محلی و سایر اطلاعات شخصی که آنها ارائه می دهند، استفاده می کنند

آنها همچنین می توانند اقدامات بازاریابی را پیگیری کنند.

و کانال های تعاملی فرد، مشخص می کند که چه تاکتیک هایی بهترین هستند.

پس از آن، بازاریابان می توانند از داده های شخص ثالث استفاده کنند تا مدل های “به صورت مشابه” را ایجاد کنند

 این مدل های  مشابه با درک اطلاعات تازه به کار می روند.

این قابلیت های داده کاوی تنها به دلیل یادگیری ماشین و راه حل های هوش مصنوعی پیشرفت می کنند.

 

۲٫ ایجاد تجربه برند یکپارچه برای مشتریان

مشاغل کوچک می توانند با استفاده از درک بدست آمده از طریق سیستم های وفاداری مشتری، کانال های همه کاره، بهترین یکپارچه سازی را از تجربه های برندشان داشته باشند.

در حال حاضر بسیاری از مشاغل کوچک موفق برای ترکیب اطلاعات دیجیتال و فیزیکی با استفاده از سیستم های مختلف وفاداری خود شده اند.

این ترکیب می تواند نقاط اختلاف و مشکلات با مشتری را مرتفع کند.

به عنوان مثال، برنامه وفاداری یک فروشگاه کفش یا پوشاک میتواند به مشتریان اجازه تا بصورت آنلاین سفارش داده و محصول خود را در فروشگاه تحویل بگیرند.

با این روش بطور کامل میتوان مسیرهای متداول خرید مشتری را تغییر داد.

به همین ترتیب، برنامه مشتری مداری یک داروخانه میتواند به مشتریان اجازه دهد با استفاده از یک دکمه، نسخه ها را دوباره سفارش داده یا آلارم های یادآور قرص را تنظیم کنید.

با ارائه مزایا و صرفه جویی در وقت “ترفندها”، بازاریاب ها مشتری ها را برای ادامه دادن انگیزه می دهند.

برای استفاده از ابزار برنامه وفاداری خود:

اطمینان حاصل کنید که آنها قادر به جمع آوری داده های جدید و تولید اطلاعات جدید و تبدیل به تجربه جدیدی برای مشتری خواهد شد.

 

۳٫ استفاده از تکنیک های بازاریابی ورودی و خروجی

بازاریابی بیرونی از زمان ایجاد صنعت بازاریابی، اصلی ترین عامل در بازاریابی است.

در حالی که بازاریابی ورودی به طور فزاینده ای برای استراتژی های بازاریابی حیاتی است.

بازاریابی ورودی به بازاریابان اجازه می دهد تا مسیرهایی ایجاد کنند .

در این مسیرهای جدید، مشتریان می توانند نام تجاری را به صورت ارگانیک کشف کنند.

بازاریابی ورودی ترفندی برای ایجاد محتوا است .

این تکنیک مشتریان را به هویت، ارزش ها و شخصیت های برند جذب می کند.

یک مثال طلایی از این استاندارد را شرکت کوکاکولا در سال ۲۰۱۱ به اشتراک گذاشت .

این مساله به “اشتراک یک کک” معروف شد.

در این زمان، جوانان استرالیایی علاقه ای به نوشیدنی کوکاکولا نداشتند.

این شرکت ۱۵۰ نام از محبوب ترین نام های استرالیایی را جمع آوری کرد و این نام ها را بر روی بطری ها و قوطی ها چاپ کرد.

با این ایده ساده:

جوانان استرالیایی شتاب بیشتری برای خرید نوشابه ای که نام شان که بر روی آن چاپ شده بود، پیدا کردند.

کوکا کولا در نهایت این کمپین موفق را به ۸۰ کشور دیگر نیز گسترش داد.

این شرکت حتی کیوسک هایی را راه اندازی کرد که مشتریان می توانند بطری های سفارشی را طراحی کنند.

موفقیت هر برنامه وفاداری بستگی به توانایی بخش بازاریابی در جمع آوری اطلاعات مربوطه و ایجاد تجربه شخصی دارد.

به بخش مدیر ارشد بازاریابی و IT نیاز داریم تا به سرعت به جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها بپردازد.

مهمتر از همه، مدیران ارشد بازاریابی و بازاریابان باید درک کنند که :

توسعه برنامه “وفاداری” کامل مشتری یک فرآیند همکاری مستمر است.

درباره ی مهدی کیمیایی راد

سلام گلوگاه اصلی تمام سازمان ها واحد فروش و بازاریابی است . فروشنده ای حرفه ای تر خواهد بود که بتواند آموزش های درستی را بگذراند . گروه چیتا برآن است تا اصولی ترین راهکارهای بازاریابی و فروش را به شما انتقال دهد . مهدی جفاکش بنیانگذار گروه مشاورین چیتا

مطلب پیشنهادی

ده مقاله برتر McKinsey & Company در ۲۰۱۷

ده مقاله برتر McKinsey & Company در ۲۰۱۷ شرکت McKinsey & Company به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.