قالب وردپرس درنا توس
خانه / مقالات / بهترین زمان یک فروشنده ، چه زمانی است ؟

بهترین زمان یک فروشنده ، چه زمانی است ؟

سلام دوستان

وقت تون بخیر

بهترین زمان فروش

یکی از سوالاتی که اکثر دوستان شرکت کننده در کارگاه های فروش سوال میکنند این است که بهترین زمان فروش چه زمانی است .

نقطه نظرات متفاوتی هم در این زمینه وجود دارد .

به نظر بنده بهترین زمان فروش ، دقیقا بعد از هر فروش میباشد .

چرا ؟

برای اینکه طبق آمار ، بهترین فروش ها دقیقا در روزها و ساعاتی اتفاق می افتد که فروشندگان کالا و خدمات در بهترین وضعیت انرژی خود به سر میبرند .

به عنوان یک فروشنده ، خارج از بعضی اوقات که بنا بر یک نیروی بیرونی وضعیت عالی دارم .

 بهترین وضعیت انرژی من در هنگام کار دقیقا بعد از خاتمه یک فروش هست که بخاطر اتفاقی که افتاده است از خودم راضی هستم و در اعتماد به نفس کامل به سر میبرم .

 بنابراین اگر در این وضعیت به سراغ مشتری احتمالی بعدی رفته و یا پیگیری از مشتری قبلی پیگیری نمایم ، طبیعتا احتمال موفقیت ام را بیشتر تضمین کرده ام .

طبیعی است که در نگاه اولیه ، از منظر فضای بیرون از مشتری ، یعنی وضعیت بازار و محصول و مشتری ، هیچ اتفاق خاصی در بین دو فروش شکل نگرفته است ، ولی آنچه که پروسه فروش را به شکل بهتری پیش میبرد وضعیت درونی فروشنده است .

پس از آنکه فروش اول شکل میگیرد با تصویر مثبتی که از فروش قبلی در ذهن فروشنده شکل گرفته است ، اعتماد به نفس بالاتر و تصویر ذهنی او را قوی تر میکند و در این حالت همچون توربو شارژی در درون وی ، رسیدن به هدف بعدی را سهل تر و سریعتر میکند .

در اینگونه واقع پیشنهاد میشود بعد از بهترین فروش هایتان به سراغ مشتریانی بروید که قبلا به هر دلیلی با وی به مشکل خورده اید و نتوانستید محصول تان را بفروشید .

با توجه به انرژی که که از فروش قبلی دارید حتما در این فروش نیز موفق عمل خواهید کرد . 

 

با ما باشید ….

مهدی جفاکش

استراتژیست کارو کسب

با مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی و فروش همراه مهدی جفاکش باشید.

درباره ی مهدی جفاکش

سلام گلوگاه اصلی تمام سازمان ها واحد فروش و بازاریابی است . فروشنده ای حرفه ای تر خواهد بود که بتواند آموزش های درستی را بگذراند . گروه چیتا برآن است تا اصولی ترین راهکارهای بازاریابی و فروش را به شما انتقال دهد . مهدی جفاکش بنیانگذار گروه مشاورین چیتا

مطلب پیشنهادی

چهار فعالیت کلیدی موفقیت در دنیای فروش

چهار فعالیت کلیدی موفقیت در دنیای فروش در دنیای فروش – خصوصاً فروش تلفنی – …

پاسخ دهید