قالب وردپرس درنا توس
آموزش های بازاریابی و فروش مهدی جفاکش
آموزش های بازاریابی و فروش مهدی جفاکش
خانه / مقالات / بازاریابی / تقابل بازاریابی با فروش

تقابل بازاریابی با فروش

تقابل بازاریابی با فروش

برای هر شرکتی که یک محصول را به فروش می‌رساند، مفاهیم بازاریابی و فروش بسیار مهم هستند.

تفاوت بازاریابی و فروش تفاوت بین موفقیت و شکست را بوجود می آورد.

در اکثر اوقات در کسب‌وکارهای کوچک به علت کوچک بودن سازمان و نبود نیروی ماهر و در دسترس، تفاوتی بین این دو مقوله قائل نمی‌شوند.

درعین‌حال اغلب اوقات آن‌ها به‌طور متناوب استفاده می‌کنیم یا با یکدیگر ترکیب می‌شوند، با دو مفهوم کاملاً متفاوت برخورد می‌کنیم که برای درک آن‌ها، فهمیدن این تفاوت‌ها مهم است.

اگر می‌خواهید بدانید که اصولاً بازاریابی و فروش چه هستند و چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند، در این مقاله با ما باشید تا به‌طور واضح در درک بازاریابی در مقابل فروش به همدیگر کمک خواهیم کرد.

 

-مهدی-جفاکش تقابل بازاریابی با فروش
آموزش های بازاریابی و فروش مهدی جفاکش

فروش

فروش به کوتاه‌مدت اشاره دارد.

به زبان ساده‌تر، فروش یعنی تبدیل کالا و خدماتی که شرکت ما عرضه می‌کند به پول نقد.

در یک فروش تنها کار فروشنده، گرفتن موافقت مشتری و امضاء قرارداد و دریافت پول یا هر کاری که برای فروختن نیاز داریم، است.

مهم‌ترین تکنیک‌ها و استراتژی‌های فروش بر نهایی کردن قرارداد که البته شاهرگ اصلی هر کسب‌وکاری است تمرکز دارد.

اگر مشتریان را تا فروشگاهتان آورده ولی نتوانید محصولی بفروشید، استراتژی فروشتان نیاز به بررسی دارد  و دچار مشکلی شده‌اید.

استراتژی‌های فروش بر خریداران فردی و بیشتر بر زمان حال تمرکز می‌کنند.

خریداران باید از کیف پولشان استفاده کرده و یا درفروش‌ آنلاین، بر روی خرید کلیک کنند تا فروشتان اتفاق بیفتد.

اهداف و راهبردهای فروش برای یک دوره زمانی خاص مثل هفته، ماه یا سال تعریف می‌شوند.

استراتژی‌هایی وجود دارد که در آن افراد مسئول فروش واقعی می‌توانند این اهداف را ایجاد کنند.

 

-مهدی-جفاکش تقابل بازاریابی با فروش
آموزش های بازاریابی و فروش مهدی جفاکش

بازاریابی

و اما بازاریابی برخلاف فروش دارای یک مفهوم نسبتاً بلندمدت‌تر است.

بازاریابی به پیشبرد استراتژی‌های فوق‌العاده برای درک نیاز مشتری، تأثیر نظرات مشتری و شناسایی چگونگی سرمایه‌گذاری شرکت در آن‌ها است.

نتیجه نهایی فرآیندهای بازاریابی و آنچه به‌طور مستقیم پشتیبانی می‌کند، بسیار آسان فروختن است.

استراتژی‌ها و تکنیک‌های بازاریابی؛ مبتنی بر آنچه برای شناسایی محصول مناسب است.

روش‌های بازاریابی و استراتژی، واقعاً بر اساس آنچه برای شناسایی ترکیب محصول مناسب لازم است، استفاده می‌شود.

همچنین برای قیمت‌های این محصولات و فروش موفقیت‌آمیز، باید هدف مشتریان (از طریق تبلیغات) قرار گیرد.

یکی از جنبه‌های کلیدی استراتژی‌های بازاریابی ساخت یک هویت نام تجاری برای آنچه یک شرکت می‌فروشد هست.

طبیعتاً این جنبه کلیدی در بین شرکت‌های مختلف، متفاوت است.

بدیهی است که یک غذای فوری، غذاهای خود را تبلیغ می‌کند و تبلیغات بسیار متفاوت از یک استراحت لوکس انجام می‌دهد.

درحالی‌که واقعاً فروش «فشار» به مشتری برای خرید محصول، بازاریابی «کشش» است که در مرحله اول به مشتری وارد می‌کنید.

وقتی‌که بازاریابی به‌طور مؤثر انجام شود، می‌تواند فروش را برای یک شرکت راحت‌تر کند.

تا زمانی که یک مشتری درفروشگاه یا وب‌سایت شما حضور دارد، می‌تواند مشتری را به‌راحتی متقاعد به خرید کند.

فروش هنوز هم بدون بازاریابی بسیار مؤثر می‌تواند موفق شود، اما مطمئناً کار را سخت‌تر می‌کند.

 

تقابل بازاریابی با فروش

بازاریابی در مقابل فروش باید مورد مهمی برای هر صاحب کسب‌وکار باشد.

در این صورت می‌توانید اطمینان حاصل کنید که هر دو جنبه و چرخه خود را در نظر گرفته‌اید.

در بسیاری از کسب‌وکارها، هر دو تحت مدیریت واحد یا حتی افراد مشابه قرار دارد زیرا این افراد ارتباط نزدیکی باهم دارند.

بازاریابی به‌ مثابه نگاه از بیرون سازمان به درون و فروش شبیه نگاه از درون به بیرون است.

طبیعی است که برای بهینه کردن کل سازمان به هر دو نگاه نیازمندیم.

در استراتژی‌های فروش باید پیام‌های مشابه به‌عنوان پیام‌های بازاریابی را در نظر بگیرند تا بتوانند مؤثر باشند.

در این صورت شانس موفقیت درفروش را به حداکثر برسانند.

تمرکز بر هر دو «کشش بازاریابی» و «فشار فروش» میتواند به‌طور مؤثری کسب‌وکار شما در بهترین موقعیت برای موفقیت است.

 

با مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی و فروش همراه مهدی جفاکش باشید.

درباره ی مهدی کیمیایی راد

سلام گلوگاه اصلی تمام سازمان ها واحد فروش و بازاریابی است . فروشنده ای حرفه ای تر خواهد بود که بتواند آموزش های درستی را بگذراند . گروه چیتا برآن است تا اصولی ترین راهکارهای بازاریابی و فروش را به شما انتقال دهد . مهدی جفاکش بنیانگذار گروه مشاورین چیتا

مطلب پیشنهادی

۱۹ روش افزایش فروش از طریق وب‌سایت

۱۹ روش افزایش فروش از طریق وب‌سایت

۱۹ روش افزایش فروش از طریق وب‌سایت چه کسی دوست ندارد کهوب‌سایت شرکتش سود ده …

دیدگاهتان را بنویسید