قالب وردپرس درنا توس
Angela-Duckworth-TED
خانه / مقالات / بازاریابی / فیلم های TED / آنجلا لی دوک ورت: ثبات: قدرت شور و استقامت

آنجلا لی دوک ورت: ثبات: قدرت شور و استقامت

آنجلا لی دوک ورت: ثبات: قدرت شور و استقامت

آنجلا لی دوک ورت شغل بلند پروازانه‌اش را در مشاوره دادن ترک کرد و در مدرسه دولتی نیویورک آموزگار ریاضی کلاس هفتم دبیرستان شد.

او به‌سرعت متوجه شد که ضریب هوشی تنها عامل جدا کردن دانش آموزان موفق از کسانی که در تقلا هستند نیست.

در اینجا، او نظریه خود را از «ثابت‌قدم بودن» به‌عنوان یک پیش‌بینی کننده موفقیت توضیح می‌دهد.

ترجمه توسط سهیلا جعفری

بازنگری توسط لیلا عطایی

 

هنگامی‌که ۲۷ ساله بودم، من شغل بسیار پر خواستار مشاور مدیریت را برای یک شغل دیگر که خواهان بیشتری نیز داشت را رها کردم.

برای تدریس ریاضی کلاس هفتم در یک مدرسه دولتی به شهر نیویورک رفتم.

مثل هر آموزگاری، آزمون و تست برای دانش آموزان گذاشتم.

من تکالیف شب به بچه‌ها دادم. هنگامی‌که تکالیف بچه‌ها را گرفتم نمره آن‌ها را محاسبه کردم.

 

چیزی که مرا تکان داد این بود که ضریب هوشی تنها تفاوت بین بهترین شاگردانم و بدترین شاگردانم نبود.

بعضی از قوی‌ترین شاگردانم ضریب هوشی غیرمعمول و شدیداً بالایی نداشتند.

برخی از باهوش‌ترین بچه‌ها در درس خیلی خوب نبودند.

همین باعث شد که من دراین‌باره فکر کنم.

چیزهایی که در ریاضی کلاس هفتم فرد می‌بایستی یاد بگیرد، مطمئناً مشکل هستند، مثل تناسب، اعشار، مساحت متوازی‌الاضلاع.

اما این‌ها مفاهیم غیرممکنی برای یادگیری نیستند.

و من قویاً متقاعد شده بودم که تمامی دانش‌آموزانم می‌توانستند تمامی مطالب را یاد بگیرند، اگر سخت و به‌اندازه کافی کار می‌کردند.

پس از چند سال تدریس بیشتر، من به این نتیجه رسیدم که آنچه ما برای آموزش‌وپرورش نیاز داریم فهم بهتری از دانش‌آموزان و یادگیری ازلحاظ انگیزشی و ازلحاظ روانی است.

در آموزش، چیزی که ما می‌دانیم اینکه بهترین سنجش ضریب هوشی است، اما آیا خوب بودن در مدرسه وزندگی بیشتر بستگی دارد به توانایی فرد برای سریع و آسان یادگرفتن؟

خُب من تدریس را رها کردم و برای اینکه روانشناس شوم فوق‌لیسانس را شروع کردم.

من مطالعه بر روی کودکان و بزرگ‌سالان برای مجموعه‌های بسیار چالش‌برانگیز را آغاز کردم و در هر مطالعه پرسش من این بود که در اینجا چه کسی و چرا موفق است؟

تیم تحقیقاتی‌ام و من به آکادمی وست پوینت ارتش رفتیم.

ما تلاش کردیم پیش‌بینی کنیم کدام‌یک از دانشجویان دانشگاه افسری در ارتش باقی می‌مانند و کدام آن را رها می‌کنند.

 

 

Angela-Duckworth-TED1
Angela-Duckworth-TED1

ما به نشنال اسپلینگ بی رفتیم و تلاش کردیم پیش‌بینی کنیم کدام کودکان در مسابقات بیشترین پیشروی را خواهد داشت.

ما کار آموزگاران تازه‌کار را که در محله‌های بسیار خشن و سخت کار می‌کردند، بررسی و مطالعه کردیم، با این پرسش که کدام‌یک از آموزگاران تا آخر سال هنوز مایل‌اند که در آن مدرسه تدریس کنند و البته، چه کسانی تأثیر بیشتری در بهبودی وضعیت یادگیری و آموزش دانش‌آموزانشان داشته‌اند؟

ما با شرکت‌های خصوصی همکاری داشتیم و سؤال ما این بود که کدام‌یک از این فروشندگان تصمیم دارند که در این شغل باقی بمانند؟ و چه کسی قصد دارد بیشترین درآمد را داشته باشد؟

در تمامی این زمینه‌های بسیار متفاوت یک ویژگی به‌عنوان پیش‌بینی‌ای قابل‌توجه از موفقیت بیرون آمد.

و این هوش اجتماعی نبود. ظاهر خوب، سلامتی جسمی و ضریب هوشی نبود. بلکه ثابت‌قدمی بود.

ثابت‌قدمی، اشتیاق و پشتکار برای اهداف بلندمدت محسوب می‌شود.

ثابت‌قدمی یعنی استقامت و تاب آوردن.

ثابت‌قدمی، چسبیدن به آینده‌تان در ابتدای روز و انتهای آن است، نه‌تنها برای هفته و ماه بلکه برای سال‌هاست و واقعاً سخت کار کردن برای اینکه آن آینده به حقیقت بپیوندد.

 

ثابت‌قدمی مثل زندگی کردن در یک مسابقه دو مارتن استقامتی است، نه یک مسابقه سرعت.

چند سال پیش، شروع به مطالعهٔ ثابت‌قدمی در مدارس دولتی شیکاگو کردم.

از هزاران دانش‌آموز سال‌های اول دبیرستان درخواست کردم که سؤالات ثابت‌قدمی را پاسخ دهند و سپس برای مدت یک سال منتظر ماندم تا ببینم چه کسانی فارغ‌التحصیل می‌شوند.

معلوم شد که دانش‌آموزانی که ثابت‌قدم‌ترند به‌طور چشمگیری احتمال فارغ‌التحصیل شدنشان بیشتر است.

حتی هنگامی‌که من آن‌ها را بر روی هر ویژگی که امکان اندازه‌گیری داشت دسته‌بندی کردم، چیزهایی مثل درآمد خانواده، نمره‌های آزمون پیشرفت استانداردشده، حتی میزان امنیتی که بچه‌ها در زمان بودن در مدرسه احساس می‌کنند.

خُب موضوع ثابت‌قدمی فقط در «وست پوینت» و یا «نشنال اسپیلینک بی» نبود.

این در مدارس، به‌ویژه برای کودکانی که درخطر رها کردن مدرسه بودند هم بود.

برای من، تکان‌دهنده‌ترین موضوع درباره ثابت‌قدم بودن این است که ما چقدر کم راجع به ثابت‌قدم بودن می‌دانیم، چقدر علم در مورد ایجاد کردن آن کم می‌داند.

هرروز، پدر و مادرها، آموزگاران از من می‌پرسند، «چگونه در کودکم ثابت‌قدمی را ایجاد کنم؟

چگونه می‌توانم به کودکان یک کار سخت اخلاقی را یاد دهم؟

چگونه انگیزه را در کودکان برای مسیری طولانی نگهدارم؟

 

پاسخ صادقانه این است که من واقعاً نمی‌دانم.

(خنده تماشاگران)

چیزی که می‌دانم این است که استعداد، فرد را ثابت‌قدم نمی‌کند.

داده‌هایمان به‌روشنی نشان می‌دهند که افراد بااستعداد زیادی وجود دارند که به‌سادگی به دنبال تعهداتشان نمی‌روند.

در حقیقت، در داده‌های ما ثابت‌قدم بودن معمولاً بااستعداد فرد مرتبط نیست و حتی با اندازه و میزان استعداد معکوس هست.

تاکنون، بهترین ایده‌ای که درباره ایجاد ثابت‌قدمی در کودکان شنیده‌ام چیزی است که به آن «رشد طرز تفکر» می‌گویند.

این ایده‌ای است که توسط کارول دوک در دانشگاه استنفورد مطرح شد، او بر این عقیده است که توانایی یادگیری، ثابت نیست و توانایی یادگیری می‌تواند با تلاش فرد تغییر کند.

دکتر دوک نشان داده هنگامی‌که کودکان درباره مغز و نحوه پاسخگویی آن به چالش‌ها تغییر و رشد می‌کنند، می‌خوانند و یادمی‌گیرند، هنگامی شکست خوردن، احتمال بیشتری دارد که استقامت کنند، زیرا آن‌ها بر این باورند که این شکست یک وضعیت دائمی نیست.

خُب رشد طرز تفکر ایده بزرگی برای ایجاد ثابت‌قدمی هست.

اما ما به بیشتر از این نیاز داریم.

و این‌جایی است که می‌خواهم سخنانم را پایان دهم، زیرا این‌جایی است که ما هستیم.

این کاری است که در مقابل ما قرار دارد.

ما نیاز داریم بهترین ایده و قوی‌ترین شهود را در نظر بگیریم و نیاز داریم آن‌ها را امتحان کنیم.

ما نیاز داریم قیاس کنیم آیا موفق بوده‌ایم و اینکه باید به شکست و اشتباه متمایل باشیم تا دوباره درس‌های آموخته‌شده را از نو شروع کنیم.

به زبان دیگر، ما نیاز به ثابت‌قدم بودن درباره اینکه کودکانمان ثابت‌قدم باشند داریم.

سپاسگزارم.

(تشویق تماشاگران)

درباره ی مهدی کیمیایی راد

سلام گلوگاه اصلی تمام سازمان ها واحد فروش و بازاریابی است . فروشنده ای حرفه ای تر خواهد بود که بتواند آموزش های درستی را بگذراند . گروه چیتا برآن است تا اصولی ترین راهکارهای بازاریابی و فروش را به شما انتقال دهد . مهدی جفاکش بنیانگذار گروه مشاورین چیتا

مطلب پیشنهادی

انواع شخصیت خریداران - مهدی جفاکش

انواع شخصیت خریداران – قسمت دوم

انواع شخصیت خریداران  – قسمت دوم در مقاله قبلی سه بخش اول انواع شخصیت خریداران …

دیدگاهتان را بنویسید

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.