قالب وردپرس درنا توس
جعبه‌ابزار موفقیت درفروش
جعبه‌ابزار موفقیت درفروش
خانه / مقالات / بازاریابی / فروش / جعبه‌ابزار موفقیت در فروش

جعبه‌ابزار موفقیت در فروش

جعبه‌ابزار موفقیت درفروش

جعبه‌ابزاری که فروشنده را در فروش به یک فروشنده موفق تبدیل کند، شامل ابزارها و تجهیزات بسیاری است.

برای بالا بردن توانایی بالقوه‌تان، باید بتوانید بر همه‌ی این ابزارها مسلط شوید، بسیار عالی!

برای این‌که در شغلتان ممتاز شوید، نیازی ندارد فروشنده به دنیا آمده باشید.

فروشنده‌های حرفه‌ای می‌توانند باپشتکار، مسئولیت‌پذیری و رشد و توسعه‌ی اعمال مثبت، حرفه‌شان تبدیل به سوپراستار شوند.

بهتر است با بهترین ابزارهای موردنیاز، ویژگی‌های رفتاری و تخصص‌هایی که یک فروشنده حرفه‌ای بکار می‌برد آشنایی پیدا کنیم:

 

 

ابزار شماره یک: قدرت کلمات

همه حرفه‌ای‌ها دارای ابزارهای متفاوتی هستند.

هرچند همه ابزارها مهم به نظر می‌رسند ولی با داشتن ابزار مقدماتی، ابزارهای بعدی ارزش بیشتری دارند، پیدا کردن تسلط بر اولین و مهم‌ترین ابزار، افراد حرفه‌ای را از دیگران جدا می‌کند.

بهترین راه شناخت و تمایز حرفه‌ای‌ها از دیگران را می‌توان از میزان درآمد، اعتبار معروفیتشان در سراسر شغلشان به‌خوبی شناخت.

اولین ابزار مقدماتی شما برای موفقیت درفروش و خصوصاً فروش تلفنی و حضوری، کلمات هستند.

در مورد فروش تلفنی، تلفن یعنی اطمینان بخشیدن به افراد با استفاده از کلمات است.

دو واژه فروش و کلمات، به‌طور تفکیک‌ناپذیری باهم ادغام می‌شوند.

آنچه می‌تواند شمارا تا بالاترین درجه در هر رشته‌ای از فروش بالا ببرد، چگونگی استفاده شما از کلمات است.

فرقی نمی‌کند که شما فروشنده پوشاک، مواد غذایی یا تعمیرکار اتومبیل باشید یا خدمات زیبایی و بیمه ارائه دهید؛ توانایی توسعه و رشد شما در کارتان به تسلط شما در استفاده از این ابزار است.

 

ویژگی شخصیتی اضطراری برای تبدیل‌شدن به یک ستاره‌ی فروش

همان‌طور که شما هم‌میدانید؛ عامه مردم در ذهنشان یک تعریف واضح از فروشنده دارند:

کسی که در ملاقات با غریبه‌ها احساس خجالت نمی‌کند.

فکر می‌کنم بهتر است که نیمه‌پر لیوان را ببینیم؛ فروشنده یعنی یک فرد خستگی‌ناپذیر و اهل عمل که سرسختی و مقاومت زیادی دارد.

علاوه بر این، دارا بودن نگرش مثبت، قدرت تشخیص موقعیت اجتماعی، تحمل و صبر و استقامت بالا در برابر نه شنیدن از مشتری، ویژگی‌های شخصیتی‌ای هستند که مطمعنا در فروشنده‌های حرفه‌ای می‌بینید.

دارا بودن حس مسئولیت‌پذیری و علاقه به کار شانس موفقیت هرکسی را در حرفه خودش بیشتر می‌کند.

این قهرمانان به‌واسطه‌ی داشتن شور و اشتیاق و قدرت اراده و نیز علاقه به پرداختن بهای پیروزی، پیروز می‌شوند.

 

ویژگی‌های بالا را خیلی خوب درک می‌کنم، چون خیلی شبیه خصوصیات شخصیتی من هستند.

فروشنده موفق تا زمانی که فروش موفقی را انجام ندهد و از قرارداد فروشی اطمینان حاصل کند، درست از تلاش برنمی‌دارد.

فروشنده موفق حاضر است برای کسب درآمد خانواده‌اش از دیواره آتش نیز عبور کند.

اگر شما به‌طور ذاتی و طبیعی، صبر و تحمل کمتری در برابر نه شنیدن داشته باشد، بازهم می‌توانید با به‌کارگیری از سایر نقاط قدرت ضروری در امر فروش، می‌توانید برای کسب ویژگی‌های شخصیتی معینی آموزش‌دیده و ویژگی‌ها مثبت شخصیت خود را تقویت کنید.

هرچند فوق ستاره شدن درفروش تلاشی بیش‌ازحد می‌طلبد، ولی شما می‌توانید همچون یک ورزشکار با تمرین و پشتکار فوق العاده، به این مهم دسترسی پیدا کنید.

شما قادر به خلق درآمد بالایی از خودتان و شرکتان هستید.

 

۶ ویژگی شخصیتی ضروری سوپراستار فروش

موارد زیر از خصوصیاتی است که در حرفه‌ی فروش موردنیاز هستند عبارت‌اند از:

۱ استقامت بالا، اصرار و سرسختی

۲ – نظم و ترتیب

۳ – شور و علاقه

۴ – خوش‌بینی

۵ – صبر و حوصله

۶ – اعتماد راسخ به محصول یا خدمتی که ارائه می‌شود.

 

۱۰ تکنیک موردنیاز یک فروشنده‌ی حرفه‌ای است.

هرچند شما می‌توانید خصوصیات شخصیتی مثبت را تقویت و منفی‌ها را نابود کنید، ولی همه مهارت‌ها قابل یادگیری‌اند.

فروشندگان حرفه‌ای باید بر صفات زیادی که در زیر به بررسی آن‌ها می‌پردازیم تسلط کافی داشته باشد ( برخی از آن‌ها به‌قدری مهم‌اند که نیاز دارد برای هرکدام در یک مقاله مفصل به آن پرداخته شود )

به‌منظور دسترسی به مهارت‌های خود تکنیک‌های زیر را خوانده و اگر دریکی از موارد، کمبودی در خود احساس کردید، نسبت به ارتقاء آن تلاش کنید.

۱ – تکنیک‌های تمام‌کننده‌

۲ – ارتباطات

۳ – یادآوری

۴ – بررسی اهداف

۵ – گوش دادن مؤثر

۶ – سازمان‌دهی

۷ – مهارت‌های تلفنی

۸ – امیدواری

۹ – مهارت‌های نوشتاری

۱۰ – مدیریت زمان

مهارتی که بیش از همه نیاز به توجه خاصی دارد، داشتن نظم و مقررات در انجام کارها است.

حالا منظورمان این نیست که روی نیمکت استراحت بنشینید.

نظم و مقررات یعنی داشتن توانایی انجام کاری که باید آن را انجام دهید، حتی اگر میلی برای انجام دادن اش نداشته باشید.

با تسلط بر این مهارت، شما می‌توانید دیگر مهارت‌های ضروری را نیز به دست آورید و به‌طور شگفت‌آوری شغل و درآمدتان را ارتقاء دهید.

نظم و مقررات داشتن خیلی پیچیده نیست و فقط عمل به خواست و اراده‌ی خود است.

به‌عنوان سخنران و مدرس فروشندگان موفق، دائماً مشاهده می‌کنم فروشندگان برجسته از نظم و مقررات بیشتری در کار خود پیروی می‌کنند.

چه در هنگام کسب یک مهارت جدید، جه در زمان غلبه بر یک مشکل یا توجه به جدول کاری و جزئیات اجرائی شغل خود.

داشتن نظم و مقررات چیز پررمزورازی نیست؛ فقط عمل کردن به خواست و اراده‌ی خود است.

 

با مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی ، خرید و فروش همراه مهدی جفاکش باشید.

درباره ی مهدی کیمیایی راد

سلام گلوگاه اصلی تمام سازمان ها واحد فروش و بازاریابی است . فروشنده ای حرفه ای تر خواهد بود که بتواند آموزش های درستی را بگذراند . گروه چیتا برآن است تا اصولی ترین راهکارهای بازاریابی و فروش را به شما انتقال دهد . مهدی جفاکش بنیانگذار گروه مشاورین چیتا

مطلب پیشنهادی

انواع شخصیت خریداران - مهدی جفاکش

انواع شخصیت خریداران – قسمت دوم

انواع شخصیت خریداران  – قسمت دوم در مقاله قبلی سه بخش اول انواع شخصیت خریداران …

دیدگاهتان را بنویسید