قالب وردپرس درنا توس
خانه / مقالات / بازاریابی / جملات کلیدی فروش

جملات کلیدی فروش

جملات کلیدی فروش۱

چه کلمات و جملات کلیدی درفروش وجود دارند که توسط آن‌ها می‌توانیم فروشمان را افزایش دهیم؟

در چه جاهایی این جملات را بکار ببریم؟

واقعاً چه جملاتی فروش را رقم می‌زنند؟

 

احتمالاً برای خیلی از دوستان در پروسه فروش اتفاق افتاده که با خودتان گفتید که چقدر خوب شد که این جمله را بکار بردم.

دقیقاً همان جمله باعث نهایی کردن فروش شده بود و مشتری قانع شده و خریدش را انجام داد.

در دنیای امروزه اشخاص و اساتیدی در علم بازاریابی و فروش این گونه جملات را جمع‌آوری کرده اند.

جملاتی را که باعث می‌شود مخاطب بیشتر به شوق بیاید و یا منجر به اقدام به خرید می‌شود را دسته‌بندی کنید.

تمام این جملات را در فرمول‌های مشخصی جاسازی کرده اند.

بنابراین در دنیای امروزه در دانش بازاریابی و فروش دانشی روداریم به نام تبلیغ نویسی.

به انگلیسی گفته می‌شود «Copywriting» که البته معنی جامع و کاملی در مورد این مسئله نیست.

تبلیغ نویسی به جملاتی گفته می‌شود که در مذاکرات نهایی فروش استفاده می‌کنید.

در اینترنت و تبلیغ روزنامه‌ای و حتی در جلسات مذاکره به‌عنوان کلمات اصلی‌تان بکار می‌برید و به‌طورکلی کسب‌وکارتان رو معرفی می‌کنید.

در انگلیسی به «Copywriting» و در فارسی به‌عنوان تبلیغ نویسی بکار برده می‌شود هرچند متأسفانه در فارسی معنی کامل را نمی‌شود از این کلمه نتیجه‌گیری کرد.

 

 

در تبلیغ نویسی کلمات دارای بار مثبت می‌شوند.

 شما می‌توانید علاوه بر فضاهای تبلیغاتی مثل روزنامه، رادیو، تلگرام و اینستاگرام و … استفاده کنید.

حتی به‌خوبی در مذاکرات عادی‌تان ‌هم بکار ببرید.

به‌این‌ترتیب می توانید این جملات را در تمام کسب‌وکارتان استفاد کنید.

 

 

اجازه بدید اول یک داستان برایتان بگویم:

در ابتدا من در جستجوی کلمات و جملاتی بودم که بتوانم به‌راحتی درفروش‌ها بکار ببرم و در معرفی محصول از آن‌ها استفاده کنم.

بعد از جستجو در اینترنت به یکسری مطالب و جزوات و کتاب‌ها ازجمله کتاب ۱۰۱ جمله تأثیرگذار در تبلیغات یا ۱۰۱ جمله تبلیغاتی که شما می‌توانید برای کسب‌وکارتان بکار ببرید رسیدم.

البته یکسری موضوعات دیگری هم در این رابطه خواهد بود که صرفاً داشتن چند جمله نمی‌تواند کارساز باشد.

همان‌طور که مشخصاً با استفاده از خواندن کتاب‌های خوب، همه اشخاص نمی‌توانند بهتر و بهتر شوند.

نکات مختلفی وجود دارند که دراین‌بین باید کشف شوند

طبیعتاً می‌شود تبلیغات در روزنامه‌ها و اینترنت را به نحو شایسته‌تری ارسال کرد.

 

 

 

-کلیدی-فروش جملات کلیدی فروش
جملات کلیدی فروش

سؤال اصلی اینجاست که چرا بعضی‌اوقات این جملات کار می‌کنند و بعضی‌اوقات کار نمی‌کنند؟

مهم‌ترین جواب به این پاسخ این است که بکار بردن این جملات کجا و چگونه از خود جملات مهم‌تر هستند؟

دقیقاً این‌گونه می‌شود نتیجه گرفت که صرفاً یادداشت و بکار بردن جملات حرفه‌ای باعث نمی‌شود که به فروش برسیم.

حتی در بعضی‌اوقات نتیجه عکس هم می‌دهد.

ما باید بدانیم که دقیقاً این جملات را چطور بکار ببریم و در چه زمانی و برای چه کسی قرارهست استفاده کنیم.

ابتدا باید بامطالعه و تمرین و تکرار به این جملات مجهز شویم.

نکته دوم تمرین در نوشتن این جملات است.

نکته سوم و مهم نکته این است که این جمله در کجا قرار است بکار برده شود.

 

آیا قرار است در یک روزنامه کثیرالانتشار تبلیغ شود یا در یک وب‌سایت یا در اینستاگرام و یا از طریق پیامک ارسال شود.

هرکدام از این‌ها شرایط کاملاً متفاوتی دارند.

تجربه شما در کسب‌وکارتان موجب می‌شود که در بین جملات مختلف، بهترین جمله را برای همان موقعیت پیداکرده و بکار ببرید.

بهترین تکنیک برای استفاده از این جملات استفاده از تکنیک داستان‌پردازی است.

تکنیک قصه‌گویی یا داستان‌پردازی و داستان‌سرایی یکی از بهترین و معروف‌ترین تکنیک‌های تبلیغات نویسی است.

با این روش می‌توانید کسب‌وکارتان را به‌راحتی به مشتریانتان معرفی کرده و بازاریابی کنید.

 

فرض کنید که مثل همین‌الان، ۳۰ روز آخر سال بوده و شما به این فکر می‌کنید که چطوری فروشتان را بیشتر کنید؟

کاش روشی بلد بودید که می‌توانستید تبلیغی بنویسید.

آگهی بنویسید، بتونید یک متن در گروه تلگرامی تون بفرستید یا در اینستاگرام تون ارسال کنید.

و با استفاده از آن متن بتوانید مخاطب بیشتری رو دعوت کرده و مشتری جذب کنید.

بتوانید در روزنامه‌ها در بین آن‌همه تبلیغات همکاران دیگرتان، بهترین آگهی را بنویسید که مخاطب به شما زنگ‌زده و مشتری‌تان شود.

همان‌گونه که میدانید در روزنامه‌های کثیرالانتشار اکثر مشاغل، کادرهای خیلی کوچک و متن‌های بسیار شبیه به یکدیگر می‌نویسند.

مهم‌ترین نکته در این مسئله این است:

 چقدر عالی بود اگر تبلیغی می‌نوشتید که به‌واسطه آن، مشتری‌ها آگهی را دیده و به شما زنگ بزنند.

 

 

این نهایت رؤیای هر صاحب کسب‌وکار است که:

وقتی پول نیاز دارد، چنین آگهی نوشته و سیل تماس و مخاطب‌ها و مشتریان به سمتشان سرازیر شوند.

 

این‌یک رؤیا نیست و در خیلی جاها اتفاق می‌افتد و تمام اساتید این حوزه بارها و بارها و بارها آن را تجربه کرده‌اند.

اقدام کنید: پیشنهاد می‌کنم که همین‌الان این مسئله را تجربه کنید.

با توجه به اینکه کمترین هزینه ممکن را دارد، تمرین کردن آن می‌تواند تأثیر مثبتی در کار شما داشته باشد.

فرض چنین که این کتاب را به‌رایگان در اختیار گرفته‌اید.

همان ۱۰۰ یا ۲۰۰ جمله‌ای که در طول تاریخ بازاریابی و فروش باعث بهترین اثرگذاری بوده‌اند را در اختیاردارید.

دو نکته اصلی باعث می‌شود که نتوانید به‌صورت اصولی آن آگهی تأثیرگذارتان را بنویسید و نتیجه دلخواه را از آن بگیرید.

 

دلیل اول:

  شما به‌عنوان کسی که جملات تبلیغاتی را برای معرفی کسب‌وکارتان بکار می‌برید نمی‌دانید که این جملات را کجا و برای چه کسانی بکار می‌برید

به‌عنوان‌مثال اگر دارید در یک روزنامه پرشمار مثل خراسان یا در سایتی مثل دیوار تبلیغ ارسال می‌کنید.

باید به یک نکته توجه کنید:

مخاطبی که در یک روزنامه کثیرالانتشار در جستجوی یک آگهی است، مخاطبی است که در جستجوی خدمات و محصولات ارزان می‌گردد.

اگر شما مخاطب شما، چنین مشتریانی است، از ارسال آگهی‌های لوکس خودداری کنید.

از ارسال لوگو برند و … پرهیز کنید؛ چراکه این آگهی لوکس باعث می‌شود که مشتری از آگهی شما فراری شده و هیچ‌وقت با شما تماس نگیرد.

به دلیل اینکه پیش‌فرض چنین آگهی در یک روزنامه کثیرالانتشار، پیدا کردن مراکز ارائه خدمات ارزان‌قیمت و خرید آسان و بهینه است.

بدون اینکه نگران گران بودن محصول باشد و بداند که فروشنده باید ناز خریدار را بکشد، سرویس خوبی ارائه می‌کند.

بنابراین، اینکه شما کجا آگهی را ارسال می‌کنید و کجا قرار است کسب‌وکارتان را معرفی کنید، نقش خیلی مهمی در اینکه چه جور آگهی بنویسید و چی بنویسید و کجا آن آگهی را استفاده خواهید کرد، خواهد داشت.

 

دلیل دوم:

عدم موفقیتمان در جذب مشتری که تقریباً ۹۰ درصد متخصصین در این رشته را تحت تأثیر خودش قرار می‌دهد این مسئله است :

 هر چه شما در این مسئله متخصص‌تر باشید به بلایی دچار می‌شوید که متخصصین این رشته آن را نفرین دانایی یا توهم دانایی گویند.

این نکته‌ای که تازگی به آن پرداخته می‌شود و متخصصین بعد از بررسی‌های زیاد به این مسئله رسیدند که چرا هرکسی که دانش بیشتری دارد، معمولاً نتیجه کمتری می‌گیرد

دلیل اینکه به نسبت آنچه شما بیشتر تجربه کسب کرده‌اید ولی فروشتان بیشتر نشده است، نکته‌ای است که به آن توهم دانایی گفته می‌شود.

اجازه بدید با یک مثال ساده، مسئله نفرین دانایی را بررسی کنیم:

وقتی موضوعی را بهتر و بیشتر می‌فهمیم، فراموش می‌کنیم که زمانی که این مسئله را می‌دانستیم چطوری به این مسئله نگاه می‌کردیم.

یعنی اینکه شما در اوایل کار با اطلاعات خیلی کمی، مشتری را قانع می‌کردید،

ولی هرچقدر اطلاعات شما بیشتر می‌شود، فراموش می‌کنید در زمانی که غیرحرفه‌ای بودید چگونه برخورد می‌کردید.

اکثر فروشنده‌های حرفه‌ای در زمان آموزش یا ارتباط برقرار کردن، می‌خواهند از تمام ابزارهایی که دارند استفاده کنند.

همین مسئله باعث می‌شود که پیچیدگی مذاکره بیشتر می‌کنند.

 

طی بررسی صدها مذاکره فروش در طی چند سال گذشته به این نتیجه رسیدم:

در یک جلسه مذاکره، فروشنده‌های غیرحرفه‌ای از عبارت و حرکات ساده‌تری برای ارتباط با مخاطب استفاده می‌کنن.

همین سادگی اجرا باعث می‌شود که مشتری احساس راحتی بیشتری داشته باشد.

 

در مقابل:

فروشنده‌های حرفه‌ای از عبارات و اصطلاحات پیچیده‌تری استفاده می‌کنند.

همین مسئله باعث به وجود آمدن حس غریبه بودن برای مخاطب را به وجود می‌آورد.

فروشنده کم‌تجربه‌تر از اصطلاحات عامیانه‌تر و راحت‌تری استفاده می‌کنند و راحت‌تر با مشتری ارتباط برقرار می‌کند.

این مسئله را می‌توانید در شرکت‌های بزرگ که فروشنده‌های زیادی دارند بطور واضح ببینید.

فروشنده‌هایی که فروش‌های خیلی بیشتری دارند، نسبت به دیگران اطلاعات فنی کمتری دارند.

اما به‌راحتی می‌توانند ارتباط برقرار کرده، مذاکره کنند و بفروشند.

به خاطر اینکه لغاتی که بکاری می‌برند دقیقاً شبیه و نزدیک به ادبیات مشتری است.

مشتری با طرز تفکر خودش از حرف‌های شما برداشت می‌کند.

 

 

وقتی‌که متخصص می‌شویم (متأسفانه در اکثر رشته‌ها این اتفاق می‌افتد) فراموش می‌کنیم:

که چطوری فکر می‌کردیم، از چه ادبیاتی استفاده می‌کردیم و راه‌های ارتباط ما با مشتریان به چه شکلی بود.

یک غیرحرفه‌ای دقیقاً می‌داند که باید از زبان و فکر مشتری فکر کرده و صحبت کند و ارتباط را برقرار کند.

بکار بردن کلماتی که مشتری شما می‌فهمد، راحت‌ترین راه برای تمام کردن فروش است.

قرار نیست همان‌گونه که ما می‌فهمیم، مشتری نیز متوجه شود.

یکی از دلایل نارضایتی مشتری، نفهمیدن مطالب فنی است که فروشنده عنوان می‌کند.

اگر شما هم برنامه‌های خوبی برای مشتریانتان دارید ؛

 کمپین‌های بازاریابی و گسترش بازار زیادی را اجرا و تجربه کرده‌اید؛

هنوز هم نمی‌دانید که چرا مشتری‌های شما برنامه‌های شمارا نمی‌فهمند؛

دچار سردرگمی هستید:

 

فقط یک مانع پیش روی شما است و آن‌هم این است که شما دانش تبلیغ نویسی را ندارید، نفرین دانایی را متوجه نشده‌اید.

بنابراین نمی‌دانید که چگونه زیبایی‌های ذهنتان را به مشتری نشان دهید.

هر وقت متخصصی را دیدید که افکار بسیار عالی و دانش خوبی درزمینهٔ محصول و مشتری دارد و ذهن اش برنامه‌های بسیار زیبایی دارد ولی نتیجه خوبی از کارش نمی‌گیرد، مطمئن باشید که ایشان دچار تله دانایی شده و نیاز هست که این موانع را از میان برداشته و مسئله را حل نماید.

 

یادمان باشد:

با تمام دانشی که داریم نمی‌توانیم در هر موقعیتی بفروشیم.

و البته نیاز به تذکر هم نیست که اگر در موقعیتی نتوانستیم بفروشیم را به‌حساب این مسئله بگذاریم.

باید در هر فروش تمام تلاشمان را برای نهایی کردن در همان جلسه انجام دهیم.

 

فروش عمودی

برای ۳۰ روز آخر و اسفندماه می‌توانید از تکنیک زیر استفاده کنید:

ترجیحاً در این موقع از سال به سراغ مشتری‌های جدید نروید.

ساخت ارتباطات و سرنخ‌های جدید، طبیعتاً عملی زمان‌بر خواهد بود.

بنابراین در مدت کاری کمتر از ۲۰ روز هست، سعی کنید از ارتباطاتی که قبلاً ایجاد کردید استفاده کنید.

اگر ازجمله فروشندگانی هستید که در حال حاضر سرنخ‌های خوبی ندارید؟

می‌توانید از فروش توسط معرف استفاده کنید.

از مشتریان قبلی‌تان استفاده کنید.

با تقویت تماس‌های گرمتان در مدت باقیمانده از سال، می‌توانید از زمان حداقلی این سال، بیشترین بازده را بگیرید.

درباره ی مهدی کیمیایی راد

سلام گلوگاه اصلی تمام سازمان ها واحد فروش و بازاریابی است . فروشنده ای حرفه ای تر خواهد بود که بتواند آموزش های درستی را بگذراند . گروه چیتا برآن است تا اصولی ترین راهکارهای بازاریابی و فروش را به شما انتقال دهد . مهدی جفاکش بنیانگذار گروه مشاورین چیتا

مطلب پیشنهادی

بازاریابان موفق دیجیتال این سه صفات را دارند

سه صفات بازاریابان موفق دیجیتال، آیا تو هم داری؟

بازاریابان موفق دیجیتال این سه صفات رادارند. آیا تو هم داری؟ بازاریابان موفق دیجیتال این …

دیدگاهتان را بنویسید