قالب وردپرس درنا توس
dale-Carnegie
خانه / مقالات / معرفی و خلاصه کتاب / خلاصه کتاب آیین دوست‌یابی

خلاصه کتاب آیین دوست‌یابی

خلاصه کتاب آیین دوست‌یابی

دوستان خوبم امروز برای دومین بار کتاب بسیار زیبای آیین دوست یابی رو خوندم و از اینکه کتاب به این قدمت جزء بهترین کتاب های حوزه مدیریتی در طی یک قرن گذشته است، جای بسی شگفتی دارد.

آیین دوست‌یابی (نام اصلی: چگونه می‌توان دوست یافت و در مردم نفوذ کرد) کتابی در سبک خودیاری، نوشته دِیل کارنِگی است.این کتاب از نخستین و بهترین کتاب‌های کمک به خود است. نخستین چاپ این کتاب در سال ۱۹۳۶ بود. این کتاب ۱۵ میلیون نسخه در جهان فروش داشته‌است.

این کتاب تاکنون توسط مترجمان زیادی به فارسی ترجمه شده‌است و همه مترجمان نام مختصر و یکسانِ آیین دوست‌یابی را بر آن نهاده‌اند.

در این مقاله قصد دارم از جزییات صرفنظر کرده و رئوس فصل های کتاب را برایتان بنویسم.

مطمعنا با همین تکنیک های ساده میتونین کلی نکته خوب یاد بگیرید

اگر دوست داشتید میتونید این کتاب رو خریداری کرده و از مطالب اون لذت ببرید

-کتاب-آیین-دوست-یابی2 خلاصه کتاب آیین دوست‌یابی
خلاصه-کتاب-آیین-دوست-یابی

بخش اول: فنون اصلی سازگاری با مردم

فصل اول اگر می‌خواهید عسل بردارید، به کندو لگد نزنید.

اصل اول: انتقاد، سرزنش و گلایه نکنید.

 

فصل دوم- راز بزرگ کنار آمدن با مردم

اصل دوم: به دیگران تحسین صادقانه و صمیمانه ببخشید.

 

فصل سوم آن‌کس که می‌تواند این کار را انجام دهد، جهان را با خود دارد. آن‌که نمی‌تواند، این راه را تک‌وتنها می‌پیماید.

اصل سوم: در دیگران شوق انجام یک کار را برانگیزید.

-کتاب-آیین-دوست-یابی2 خلاصه کتاب آیین دوست‌یابی
خلاصه-کتاب-آیین-دوست-یابی

بخش دوم: شش روش برای آن‌که مردم را وادار کنید دوستتان بدارند.

فصل اول: این کار را بکنید تا همه‌جا مقدمتان را گرامی بدارند.

اصل اول: به دیگران صمیمانه علاقه نشان بدهید.

 

فصل دوم: راهی ساده برای تأثیرگذاری اولیه خوب.

اصل دوم: لبخند بزنید.

 

فصل سوم: اگر این کار را نکنید، به دردسر خواهید افتاد.

اصل سوم: یادتان نرود که نام یک فرد ازنظر او زیباترین و خوش لحن ترین چیزی است که می‌شنود.

 

فصل چهارم: راهی ساده برای خوش‌صحبت بودن.

اصل چهارم: شنونده خوبی باشید. دیگران را تشویق کنید درباره خودشان با شما حرف بزنند.

 

فصل پنجم: چطور مردم را جلب کنیم.

اصل پنجم: درباره علائق دیگران با آن‌ها صحبت کنید.

 

فصل ششم: چه کنیم که آدم‌ها زود دوستمان داشته باشند.

اصل ششم: کاری کنید که آدم‌ها احساس کنند مهم هستند و این کار را صمیمانه انجام دهید.

-کتاب-آیین-دوست-یابی2 خلاصه کتاب آیین دوست‌یابی
کتاب آئین دوست یابی

بخش سوم: چه کنید که دیگران مثل شما فکر کنند.

فصل اول: نمی‌توانید در بحث برنده شوید.

اصل اول: بهترین راه استفاده از بحث، اجتناب از آن است.

 

فصل دوم: راهی مطمئن برای دشمن‌تراشی و اجتناب از آن.

اصل دوم: برای عقاید دیگران احترام قائل شوید، هرگز نگویید اشتباه می‌کنی.

 

فصل سوم: اگر اشتباه کردید، بپذیرید.

اصل سوم: اگر حق با شما نیست، سریع و مؤکد آن را بپذیرید.

 

فصل چهارم: یک قطره عسل.

اصل چهارم: با روشی دوستانه آغاز کنید.

 

فصل پنجم: راز سقراط.

اصل پنجم: سایرین را به مرحله‌ای بکشانید که فوراً «بله بله» بگویند.

 

فصل ششم: سوپاپ اطمینان برای کنار آمدن با گلایه‌ها.

اصل ششم: بگذارید دیگران هرچه دلشان می‌خواهد حرف بزنند.

 

فصل هفتم: چطور همکاری دیگران را جلب کنیم.

اصل هفتم: بگذارید دیگران احساس کنند نظری که ابراز می‌شود، نظر خودشان است.

 

فصل هشتم: فرمولی که عجیب عمل می‌کند.

اصل هشتم: صمیمانه سعی کنید مسائل را از دید دیگری ببینید.

 

فصل نهم: همه چه می‌خواهند.

اصل نهم: در مورد آرزوها و نظرات دیگران، همدردی نشان دهید.

 

فصل دهم: توسلی که همه دوست دارند.

اصل دهم: به انگیزه‌های شریف‌تر متوسل شود.

 

فصل یازدهم: فیل‌ها همین کار را می‌کنند. تلویزیون همین کار را می‌کند. شما چرا این کار را نمی‌کنید؟

اصل یازده: نظرات خود را به شکل نمایشی نشان دهید.

 

فصل دوازدهم: وقتی‌که هیچ‌چیز دیگری کارگر نمی‌افتد، این‌یکی را امتحان کند.

اصل دوازده: حس مبارزه‌طلبی را در انسان‌ها برانگیزید.

-کتاب-آیین-دوست-یابی2 خلاصه کتاب آیین دوست‌یابی
خلاصه-کتاب-آیین-دوست-یابی

بخش چهارم: رهبر باشید: چگونه می‌توان مردم را عوض کرد بدون آنکه احساس اهانت یا بیزاری کنند؟

فصل اول: اگر می‌خواهید ایراد بگیرید، راهش این است.

اصل اول: با تحسین و قدردانی صمیمانه شروع کنید.

 

فصل دوم: چگونه انتقاد کنیم و طرف مقابل هم به خاطر این کار از ما متنفر نشود.

اصل دوم: توجه مردم را به اشتباهاتشان به‌طور مستقیم جلب کنید.

 

فصل سوم: ابتدا درباره اشتباهات خودتان حرف بزنید.

اصل سوم: قبل از انتقاد از دیگران درباره اشتباهات خود حرف بزنید.

 

فصل چهارم: هیچ‌کس دوست ندارد به او دستور بدهند.

اصل چهارم: به‌جای مستقیماً دستور دادن، خواسته‌تان را به شکل سؤال مطرح کنید.

 

فصل پنجم: بگذارید دیگری آبروی خود را حفظ کند.

اصل پنجم: بگذارید دیگری آبروی خود را حفظ کند.

 

فصل ششم: چگونه افراد را برای موفق شدن ترغیب کنیم.

اصل ششم: کوچک‌ترین پیشرفت را نیز در دیگران تحسین کنید. در تحسین خود صمیمی و سخاوتمند باشید.

 

فصل هفتم: انسان‌ها را بانام نیکو بخوانید.

اصل هفتم: به دیگران اعتبار بدهد تا بر اساس آن سطح خود وزندگی‌اش را بالا ببرد.

 

فصل هشتم: کاری کنید که جبران اشتباه آسان به نظر برسد.

اصل هشتم: از تشویق استفاده کنید. کاری کنید که جبران اشتباه ساده به نظر برسد.

 

فصل نهم: کاری کنید که مردم از این‌که خواسته شمارا انجام می‌دهند، خوشحال باشند.

اصل نهم: دیگران را برای کاری که می‌خواهید برایتان انجم بدهند، خوشحال کنید.

درباره ی مهدی کیمیایی راد

سلام گلوگاه اصلی تمام سازمان ها واحد فروش و بازاریابی است . فروشنده ای حرفه ای تر خواهد بود که بتواند آموزش های درستی را بگذراند . گروه چیتا برآن است تا اصولی ترین راهکارهای بازاریابی و فروش را به شما انتقال دهد . مهدی جفاکش بنیانگذار گروه مشاورین چیتا

مطلب پیشنهادی

۱۹ روش افزایش فروش از طریق وب‌سایت

۱۹ روش افزایش فروش از طریق وب‌سایت

۱۹ روش افزایش فروش از طریق وب‌سایت چه کسی دوست ندارد کهوب‌سایت شرکتش سود ده …

دیدگاهتان را بنویسید