قالب وردپرس درنا توس
فروش به روش خرید مشتری
فروش به روش خرید مشتری
خانه / مقالات / بازاریابی / فروش / فروش به روش خرید مشتری

فروش به روش خرید مشتری

فروش به روش خرید مشتری

سر دربیاورید مشتریان می‌خواهند چه چیزی بخرند و همان را به آنان بفروشید.

راز موفقیت خرید موفق خیلی ساده است.

حرفم را باور کنید.

راه ساده‌تر این است: بجای اینکه مردم را به چیزی که شما قرار است پیشنهاد دهید متقاعد کنید، به آن‌ها چیزی بدهید که می‌خواهند.

فروشندگان حرفه‌ای در متناسب کردن محصول و خدمات خود با نیازها و خواسته‌های مشتری مهارت خاصی دارند.

درنتیجه این کار، از داشتن چرخه‌های فروش کوتاه‌تر در ارتباط بیشتر با مشتری، مقاومت کمتر از سوی آنان و فروش بیشتر لذت می‌برند.

هرکسی یک شیوه خرید دارد، یعنی رفتار معینی که در آن فروش به راحت‌ترین شکل ممکن انجام می‌شود.

درست مثل برخی مشتریان که با خرید از طریق کاتالوگ راحت‌ترند درحالی‌که دیگران ترجیح می‌دهند خرید حضوری را از نزدیک احساس کنند.

مشتریان تلفنی نیز اولویت‌های خاص خودشان را در خرید دارد.

این اولویت‌ها با چهار شیوه رفتاری شکل می‌گیرند که در منفجر کردن درآمدتان از طریق … آن‌ها را توصیف کردیم.

در این مقاله به شما می‌گویم که چگونه شیوه فروشتان را بر مبنای شیوه رفتاری مشتری‌تان شکل دهید.

این هنر فروش که در آن مشتری در بهترین حالت خود رفتار می‌کنند برای خرید قرار می‌گیرد را فروش رفتاری یا فروش بر مبنای رفتار میگوییم.

 

درک قدرت فروش رفتاری

مردم شیوه‌های رفتاری‌شان را در هر کاری که انجام می‌دهند به نمایش می‌گذارند.

تمام‌کاری که قرار است شما انجام دهید، تماشا کردن مشتریان و گوش دادن به آن‌هاست.

آنچه کشف می‌کنید می‌تواند دنیای فروش شمارا تغییر دهد.

فروش رفتاری موفق، فرد را به عمل کردن (انجام سریع خرید) تشویق می‌کند که با همسو کردن شیوه‌های فروشتان با رفتار مشتری ، مزایای زیادی برای شما دارد.

هدف شما قرار است کردن شیوه‌های ارتباطی‌تان با روش یا الگویی باشد تا بر اساس آن مشتری حرف‌های شمارا بشنود و آن‌ها را به‌خوبی درک کند.

درفروش رفتاری بازی کلیدی نفع است.

اگر پیشنهاد شما هیچ نفعی برای مشتری نداشته باشد و چون شما، احتیاج به فروش کالا و خدمت خوددارید سعی می‌کنید به هر ترتیبی که شده، به مشتری بفروشیم.

درواقع چیزی را که او نیاز دارد به او نمی‌فروشید، بلکه از وی به نفع خودتان برای خرید استفاده می‌کنید.

منظور از فروش رفتاری، فروختن کالا یا خدمتتان به‌زور حقه‌های کلامی یا ترفندهای مختلف به مشتری نیست.

 

به‌منظور درک کامل فروش رفتاری و اینکه آن فروش چه معناهایی دارد، ۳ حقیقت زیر را بررسی کنید:

مردم‌دوست دارند از افرادی خرید کنند که شیوه رفتاری مشابه با آنان دارد.

مطالعات رفتاری این واقعیت را تائید می‌کند که مردم اغلب با افرادی شبیه خودشان راحت‌ترند.

وقتی شما با فردی با پیش‌زمینه علایق و رفتارهای مشابه خودتان ملاقات می‌کنید، معمولاً سریع‌تر با او ارتباط می‌گیرید و سطح بالاتری از اعتماد را در این رابطه تجربه می‌کنید.

مردم از افرادی که شبیه خودشان‌اند خرید می‌کنند.

انسان‌ها افرادی را دوست دارند که شبیه خودشان هستند.

بنابراین اگر می‌خواهید بیشتر بفروشید باید دوست داشته شوید و برای اینکه دوست داشته شوید، باید شبیه فردی باشید که به او کالا یا خدمات را می‌فروشید.

برای مثال افرادی که سریع حرف می‌زنند و افراد مسلط می‌توانند پا به‌پای هم در این معامله تجاری پیش برود.

افراد پذیرنده و علاقه‌مند به داده‌ها، می‌توانند وقایع و شکل‌هایی برای حمایت از ارتباطشان با شما در میان بگذارد.

(به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر از توصیف‌های جزئی‌تر در مورد ۴ شیوه‌ی رفتاری و یافتن شیوه‌های رفتاری خاص خودتان مقاله منفجر کردن درآمدتان … را مطالعه کنید)

وقتی افرادی با شیوه‌های رفتاری مشابهی باهم کار می‌کنند، روند فروش آسان ر و نرم‌تر پیش می‌رود.

 

فروشنده‌ها معمولاً به افرادی که شیوه رفتاری مشابه با آن‌ها دارند کالا می‌فروشند.

آیا تابه‌حال اتفاق افتاده که تنها با اولین ارتباطتان با یک مشتری با او دوست شده باشید؟

اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که شما با فردی، درست به همان ویژگی‌های رفتاری خودتان برخورد کنید.

این سهولت برقراری ارتباط تا زمانی که به بستن قرارداد با افراد برسد، در سرتاسر فرایند فروش ادامه میابد.

واقعیت این است که میزان بستن قرارداد فروش بین افراد با شیوه رفتاری مشابه بیشتر از مواردی است که افراد در موقعیت‌های با روش‌های رفتاری مختلف می‌باشند.

تعجبی هم ندارد، زمانی که شما و مشتری‌تان همدیگر را درک کنید، بیشترین احتمال فروش به او رادارید.

فروشنده‌ای که خود را با شیوه رفتاری مشتری هماهنگ می‌کند، فروش خود را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد.

 

شما برای موفق شدن در حوزه فروش نمی‌توانید تنها به دو قانون بالا اعتماد کنید.

به آمار و ارقام توجه کنید:

۱۸ درصد از جمعیت جهان را افراد مسلط تشکیل می‌دهد.

۲۸ درصد از مردم جهان را افراد تأثیرگذار می‌سازند.

۴۰ درصد از جمعیت جهان افرادی پایدار هستند.

۱۴ درصد از مردم دنیا افراد پذیرنده می‌سازند.

برای مثال فرض کنید شما فردی با رفتار مسلط هستید، بنابراین فروش شما به فرد مسلط دیگری تضمین‌شده است.

اما شما هرگز در بستن قرارداد با مشتریان دارای سایر شیوه‌های رفتاری موفق نخواهید بود.

این به این معنی است که بالاترین میزان قرارداد که می‌توانید انتظار بستن اش را داشته باشیم تنها ۱۸ درصد (معادل با ۱۸ درصد افراد دنیا که مسلط اند) است یا اینکه برای افزایش نرخ بستن قرارداد، باید خودتان را در تنها محدود به افراد مسلط کنید.

 

به‌بیان‌دیگر با این روش، شانس‌های خیلی خوبی از فروش را در اختیار خودتان قرار نمی‌دهید.

اما اگر بتوانید روشتان را برای مبنای سایر رفتارهای متفاوت با مدل رفتاری خودتان تغییر دهید، دریچه‌ای به روی جهان بالقوه فروش پیش روی خود می‌گشاید.

وقتی شما با روش فروشتان طوری تطبیق می‌یابید که به شما امکان برقراری ارتباطی آسان با مشتریانی که سایر شیوه‌های رفتاری رادارند، شانس شما برای موفقیت به‌سرعت بالا می‌رود.

برابر تجربیات شخصی‌ام، با این روش ۲۵ تا ۵۰ درصد شانس موفقیت آن افزایش می‌یابد.

 

با مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی و فروش همراه مهدی جفاکش باشید.


درباره ی مهدی کیمیایی راد

سلام گلوگاه اصلی تمام سازمان ها واحد فروش و بازاریابی است . فروشنده ای حرفه ای تر خواهد بود که بتواند آموزش های درستی را بگذراند . گروه چیتا برآن است تا اصولی ترین راهکارهای بازاریابی و فروش را به شما انتقال دهد . مهدی جفاکش بنیانگذار گروه مشاورین چیتا

مطلب پیشنهادی

انواع شخصیت خریداران - مهدی جفاکش

انواع شخصیت خریداران – قسمت دوم

انواع شخصیت خریداران  – قسمت دوم در مقاله قبلی سه بخش اول انواع شخصیت خریداران …

دیدگاهتان را بنویسید

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.