قالب وردپرس درنا توس
خانه / مقالات / مدیریت کسب و کار / مدیران تولید برای دنیای دیجیتال – قسمت دوم
مدیران تولید برای دنیای دیجیتال – قسمت دوم
مدیران تولید برای دنیای دیجیتال – قسمت دوم

مدیران تولید برای دنیای دیجیتال – قسمت دوم

مدیرتولید برای دنیای دیجیتال – قسمت دوم

در قسمت قبل بخش اول مقاله را بررسی کردیم که می‌توانید از اینجا مطالعه کنید.

 

سه نمونه از مدیرتولیدهای مینی مدیرعامل:

سه عنصر متداول از تیپ‌های شخصیتی مینی مدیرعامل وجود دارد:

تکنولوژیست ها، متخصصان عمومی و کسب‌وکار.

این سه تیپ شخصیتی نمونه اصلی هستند، اما تنها تمرکز مدیرتولید، مینی مدیرعامل است.

مانند هر مدیرعامل، آن‌ها در حوزه‌های مختلف کار می‌کنند.

مثلاً از مدیرتولید تکنولوژیست انتظار می‌رود که بر روی شاخص‌های کلیدی کسب‌وکار تمرکز داشته باشد.

اکثر شرکت‌های تکنولوژیکی امروز ترکیبی از تکنولوژیست ها و متخصصین عمومی دارند.

مدیر پروژه یک آرک تایپی است که عمدتاً در شرکت‌های تولیدی در حال محو شدن است.

امروزه نقش مهندسین اجرایی، به‌طورمعمول متعلق به یک مدیر مهندسی، مدیر برنامه یا کارشناس ارشد است.

این باعث قدرت بیشتر مدیر تولید می‌شود.

در مقایسه با مدیران قبلی، یک مدیر تولید برابر با ۸ تا ۱۲ مهندس توانایی اجرا خواهد داشت.

تم‌های مشترک در میان سه تیپ شخصیتی

در میان مدیران تولید برجسته، تمرکز شدیدی بر مشتری است.

به‌عنوان‌مثال، مدیران محصول در آمازون با نوشتن اخبار مطبوعاتی از دیدگاه مشتری، به‌منظور کریستالی کردن چیزی که آن‌ها بر این باورند که مشتریان در مورد یک محصول فکر می‌کنند حتی قبل از توسعه محصول، کار می‌کنند.

این انتشار مطبوعاتی به‌عنوان مکانیسم تأیید برای محصول خود عمل می‌کند.

اما تفاوت در نحوه مدیریت محصولات با کاربران وجود دارد.

درحالی‌که یک تکنسین ممکن است وقت خود را در کنفرانس‌های صنعت با دیگر توسعه‌دهندگان یا خواندن اخبار هکرها صرف کند، متخصص عمومی معمولاً وقت اش را صرف مصاحبه با مشتریان، صحبت کردن با تیم فروش یا بررسی معیارهای مصرف، صرف می‌کند.

یک زمین تمرین جدید برای مدیران اجرائی

مدیران تولید مدرن به‌طور فزاینده‌ای از پر کردن مسیر مدیرعامل جدید برای شرکت‌های فن‌آوری هستند.

مدیران اجرایی گوگل، مایکروسافت و یاهو، ساندار پیچی، ساتیا نادلا و ماریسا میر نیز قبل از تغییر جایگاه، مدیران تولید بودند.

و آن‌ها آموختند که چطور باید محصولات خود را از برنامه‌ریزی برای توسعه تا راه‌اندازی و فراتر از آن تحت تأثیر قرار داده و هدایت تیم‌ها را به عهده بگیرند.

درحالی‌که امروزه چنین زمینه‌ای در میان مدیران اجرایی نادر است،

برنامه‌های چرخشی مدیریت تولید، برنامه‌های جدید مدیریت رهبری برای بسیاری از شرکت‌های فن‌آوری است.

برای مثال، برنامه‌های چرخشی مدیریت فیس‌بوک، برنامه مدیریتی مدیر محصولات گوگل و برنامه چرخش Dropbox را ببینید.

هر منتقد تناسب بین مدیران تولید مدیران اجرایی به این اشاره می‌کنند که مدیران محصول مسئولیت‌های مستقیم سود و زیان و ارگان‌های گزارش مستقیم را ندارند، بنابراین برای مدیران محصول با جاه‌طلبی نسبت به مدیریت عمومی برای گسترش تجربه آن‌ها حیاتی است.

مدیران تولید آینده

طی سه تا پنج سال آینده، ما نقش مدیریت تولید را همچنان به سمت تمرکز عمیق‌تر بر روی‌داده‌ها می گذاریم.

بدون از دست دادن همدلی برای کاربران، تأثیر بیشتر بر تصمیمات غیر تولیدی می‌گذرانیم.

مدیران محصول آینده اساتید تحلیلگری خواهند بود و برای تحلیل‌های اولیه کمتر متکی به پرسش‌های اساسی هستند.

آن‌ها قادر خواهند بود به‌سرعت خوشه‌های هادوپ (Hadoop) را در وب‌سرویس‌های آمازون، جمع‌آوری داده‌های استفاده‌شده، تجزیه‌وتحلیل و فهم آن‌ها را انجام دهد.

آن‌ها در کاربرد مفاهیم یادگیری ماشین مهارت دارند.

ابزارهایی که به‌طور خاص طراحی‌شده‌اند تا تصمیم‌گیری مدیر محصول را تقویت کنند.

آن‌ها در کاربرد مفاهیم یادگیری ماشین و ابزارهایی هستند که به‌طور خاص طراحی‌شده‌اند تا تصمیم‌گیری مدیران محصول را تقویت کنند.

 

 پیش‌بینی می‌کنیم که مدیران مدرن محصولات، حداقل ۳۰ درصد از وقت خود را صرف فعالیت‌های خارجی مانند تعامل با مشتریان و اکوسیستم شریک می‌کنند.

چنین مشارکتی به محصولات مصرفی محدود نخواهد شد.

  مصرف‌کنندگان IT ادامه می‌یابند،

مدیران تولید B2B به‌طور مستقیم با استفاده از کاربران به‌جای بازخورد از طریق چندین لایه فروش و واسطه‌ها، ارتباط برقرار می‌کنند.

به همین ترتیب، پس‌زمینه مدیران تولید آینده، با این نقش جدید همخوانی خواهد داشت.

پایه و اساس علوم رایانه ضروری خواهد بود و باتجربه و کارهای دوره‌ای در طراحی تکمیل خواهد شد.

مدیران محصول چگونگی ساخت مدل‌های پیشرفته و چارچوب اهرم و API ها، برای سرعت نمونه‌برداری یک محصول یا ویژگی را  میدانند.

مدیران تولید معمولاً کار خود را به‌عنوان مهندس یا به‌عنوان بخشی از یک برنامه چرخشی آغاز می‌کنند.

پس از سه تا چهار سال، آن‌ها ممکن است مدیر اجرایی یا MBA تمام‌وقت با تخصص در مدیریت تولید که در حال تبدیل‌شدن به یک منطقه تمرکز در چندین برنامه عالی MBA است، باشد

ما انتظار داریم که این مسئله شایع‌تر شود.

یک جنبه کلیدی از مشخصات مدیر تولید آینده، انتقال مکرر بین محصولات و حتی شرکت‌ها خواهد بود.

 

مدیر تولید در یک شرکت پیشرو در فناوری B2B به ما گفت:

«برای موفقیت در شرکت ما، مهم این است که شما به‌طور مداوم نه‌تنها فنّاوری‌های جدید بلکه مدل‌های جدید کسب‌وکار را نیز یاد می‌گیرید.

 

ازاین‌رو ما بسیاری از افراد را از Google، آمازون و VMware استخدام می‌کنیم و مدیران تولید ما را از طریق محصولات تشویق می‌کنند.

شروع کار: تعریف مجدد تابع مدیریت تولید شما

توصیه می‌کنیم که سازمان‌ها با ارزیابی جامع از توانایی‌های مدیریت فعلی محصولات خود در شش زمینه، شروع کنند:

تجربه‌ی مشتری، جهت‌گیری بازار، تجربه کسب‌وکار، مهارت‌های فنی، مهارت‌های نرم‌افزاری و حضور سازندگان سازمانی.

شرکت‌ها به‌طورمعمول برای بهترین بودن در یک تا سه منطقه تمرکز می‌کنند.

هنگامی‌که یک شرکت پایه‌ریزی قابلیت‌های مدیریت تولید خود را ایجاد می کند، به‌طورمعمول دو مسیر موازی را دنبال می‌کند:

استخدام استعدادهای جدید درزمینهٔ های استراتژیک و سرمایه‌گذاری در یک برنامه توانمندسازی گسترده برای استعدادهای موجود.

این در حالی است که مدیران تولید در پروژه‌های واقعی با مربیگری و بازخورد منظم کار می‌کنند.

توسعه نرم‌افزار باید اولویت استراتژیک برای همه شرکت‌ها در دوران دیجیتال امروز باشد.

مدیران تولید نقش مهمی ایفا می‌کنند و به‌عنوان ارتباط بین گروه‌های مهندسی نرم‌افزار و سایر بخش‌های سازمان فعالیت می‌کنند.

 

آرک تایپ‌های متمایز در شرکت‌های پیشرو فناوری پدید آمده‌اند.

آنها می‌توانند راه را برای سازمان‌هایی که برای ساختن قابلیت‌های دیجیتالی جدید طراحی می‌شوند، نشان دهند.

درباره ی مهدی کیمیایی راد

سلام گلوگاه اصلی تمام سازمان ها واحد فروش و بازاریابی است . فروشنده ای حرفه ای تر خواهد بود که بتواند آموزش های درستی را بگذراند . گروه چیتا برآن است تا اصولی ترین راهکارهای بازاریابی و فروش را به شما انتقال دهد . مهدی جفاکش بنیانگذار گروه مشاورین چیتا

مطلب پیشنهادی

انواع شخصیت خریداران - مهدی جفاکش

انواع شخصیت خریداران – قسمت دوم

انواع شخصیت خریداران  – قسمت دوم در مقاله قبلی سه بخش اول انواع شخصیت خریداران …

دیدگاهتان را بنویسید

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.