قالب وردپرس درنا توس
خانه / مقالات / مدیریت کسب و کار / مدیران تولید برای دنیای دیجیتال – قسمت اول
مدیران تولید برای دنیای دیجیتال – قسمت اول
مدیران تولید برای دنیای دیجیتال – قسمت اول

مدیران تولید برای دنیای دیجیتال – قسمت اول

مدیران تولید برای دنیای دیجیتال – قسمت اول

نقش مدیر تولید به دلیل اهمیت رو به رشد داده‌ها در تصمیم‌گیری، افزایش مشتری و تمرکز طراحی و تحول روش‌های توسعه نرم‌افزار گسترش می‌یابد.

مدیران تولید بسیاری از توابع مربوط به مهندسی محصول، طراحی، موفقیت مشتری، فروش، بازاریابی، عملیات، امور مالی، قانونی و غیره را مرتبط می‌کند.

آن‌ها نه‌تنها تصمیمات خود را در مورد آنچه ساخته می‌شوند، بلکه بر هر جنبه‌ای از چگونگی ساخت و راه‌اندازی محصولات تأثیر می‌گذارد.

مدیران تولید گذشته عمدتاً بر اجرای خلق محصول جدید متمرکز بودند و با تحویل پروژه‌های مهندسی به‌موقع اندازه‌گیری می‌شدند.

مدیر تولید امروز، به‌طور فزاینده‌ای مدیرعامل کوچک این محصول است.

آن‌ها نقش‌های زیادی را به عهده می‌گیرند.

با استفاده از یک پایگاه اطلاعاتی گسترده برای تصمیم‌گیری‌های تجاری و جمع‌آوری گروه‌های متقابل عملکرد، هماهنگی بین بخش‌های متنوعی را تضمین می‌کنند.

علاوه بر این، مدیریت تولید به‌عنوان زمینه جدید آموزش برای مدیران اجرایی آینده در حال ظهور است.

در دوران دیجیتال، شرکت‌های بیشتری با ایجاد قابلیت‌های نرم‌افزاری برای موفقیت در خارج از بخش فناوری به وجود می‌آیند.

ولی خیلی مهم است که بتوانند نقش درست مدیریت تولید را ایجاد کنند.

چرا شما نیاز به یک نفر که مثل مدیر تولید فکر کند و مانند مدیرعامل عمل کند، نیاز دارید؟

ظهور مدیر تولیدهایی که بخش کوچکی از وظایف مدیرعامل را به عهده‌دارند توسط تعدادی از تغییرات در فن‌آوری، روش‌های توسعه و روش‌هایی که مشتریان خریداری می‌کنند، هدایت می‌شود.

این دو باهم، یک مدرک قوی برای یک مدیر تولید دقیق دارند که به‌طور انحصاری گرایش بیشتری پیدا می‌کند.

همچنین زمان کمتری برای نظارت بر اجرای مهندسی روزمره می‌گذارد.

داده‌ها بر همه‌چیز غلبه می‌کنند

امروزه شرکت‌ها گنجینه ای از داده‌های داخلی و خارجی دارند.

از این داده‌ها برای تصمیم‌گیری در مورد هر محصول استفاده می‌کنند.

این مسئله برای مدیران تولید طبیعی است.

افرادی که به داده‌ها نزدیک‌تر هستند، نقش بیشتری را ایفا می‌کنند.

موفقیت محصول همچنین می‌تواند به‌وضوح در یک مجموعه گسترده‌تر از معیارهای تعامل، حفظ، تبدیل و … در یک سطح بیشتر اندازه‌گیری شود،

و مدیران تولید می‌توانند به‌طور گسترده‌ای نفوذ کنند تا بر این معیارها تأثیر بگذارد.

محصولات متفاوتی در حال ساخته‌شدن هستند

مدیران تولید در حال حاضر در دو بخش عمل می‌کنند:

از طرفی برنامه‌ریزی روزانه و یا هفتگی داشته و از طرف دیگر برنامه‌ریزی برای تولید محصول برای شش تا ۲۴ ماه آینده به عهده‌دارند.

مدیران تولید زمان زیادی را صرف نوشتن نیازهای سازمان در آینده می‌کنند؛

در عوض، آن‌ها باید با همکاری گروه‌های مختلف اطلاعات بازخورد و تکرار کارها را نیز جمع‌آوری کنند.

محصولات و اکوسیستم‌های آن‌ها پیچیده‌تر می‌شوند

درحالی‌که محصولات نرم‌افزاری به‌عنوان یک سرویس برای مشتریان ساده‌تر می‌شود، برعکس برای مدیران تولید با ویژگی‌های خاص و نه یک نسخه‌ی واحد، به‌طور فزاینده‌ای، پیچیده می‌شوند.

اکنون مدیران باید بخش‌های مختلف، سطوح قیمت‌گذاری، قیمت‌گذاری متغیر، مسیرهای فروش و استراتژی قیمت‌گذاری را نظارت کنند.

با توقعات از ویژگی‌های جدید، پیشرفت‌های مکرر و ارتقاء پس از خرید، چرخه زندگی نیز پیچیده‌تر می‌شود.

هم‌زمان، ارزش اکوسیستم اطراف در حال افزایش است: محصولات مدرن به‌طور گسترده‌ای تنها یک عنصر در ارتباط با اکوسیستم خدمات و کسب‌وکار هستند.

این امر منجر به تغییر مسئولیت‌های توسعه کسب‌وکار و بازاریابی به مدیران تولیدشده است.

مسئولیت‌های جدید مدیران تولید عبارت‌اند از نظارت بر رابط برنامه‌نویسی برنامه (API) به‌عنوان یک محصول، شناسایی و مالکیت مشارکت‌های کلیدی، مدیریت اکوسیستم توسعه‌دهنده و غیره.

تغییرات در «بخش اجرا»

علاوه بر توسعه‌دهندگان و آزمایش‌کنندگان،

گروه‌های توسعه محصول عبارت‌اند از: عملیات، تجزیه‌وتحلیل، طراحی و بازاریابان محصولات که باهم در «بخش اجرا» برای افزایش سرعت و کیفیت توسعه نرم‌افزار همکاری می‌کنند.

در بسیاری از سازمان‌های نرم‌افزاری، مدل‌های توسعه‌یافته برای از بین بردن مراکز تجمع سازمانی است.

مدیران تولید را قادر می‌سازد بینش‌های متقابل گسترده‌تر را به دست آورند و به‌طور مؤثر به راه‌حل‌های قوی‌تری دست یابند.

استفاده از فناوری اطلاعات و نقش برجسته طراحی

به‌صورت یکپارچه، نرم‌افزار مصرفی کاربرپسند زندگی ما را در برگرفته است.

کاربران تجاری به‌طور فزاینده‌ای منتظر یک تجربه بهتر برای نرم‌افزار سازمانی هستند.

مدیر تولید مدرن باید دقیقاً به مشتری توجه کند.

این بدان معنی است که با استفاده از معیارهای مصرف و ایجاد همدلی مشتریان از طریق کانال‌های آنلاین، مصاحبه‌های فردبه‌فرد و تمرین‌های سایه‌ای برای مشاهده، گوش دادن و یادگیری نحوه استفاده مردم و تجربه محصولات به دست آورید.

 

بخش دوم این مطلب را در اینجا مطالعه کنید.

درباره ی مهدی کیمیایی راد

سلام گلوگاه اصلی تمام سازمان ها واحد فروش و بازاریابی است . فروشنده ای حرفه ای تر خواهد بود که بتواند آموزش های درستی را بگذراند . گروه چیتا برآن است تا اصولی ترین راهکارهای بازاریابی و فروش را به شما انتقال دهد . مهدی جفاکش بنیانگذار گروه مشاورین چیتا

مطلب پیشنهادی

۱۹ روش افزایش فروش از طریق وب‌سایت

۱۹ روش افزایش فروش از طریق وب‌سایت

۱۹ روش افزایش فروش از طریق وب‌سایت چه کسی دوست ندارد کهوب‌سایت شرکتش سود ده …

دیدگاهتان را بنویسید