قالب وردپرس درنا توس
نسل بعدی مدل عملیاتی برای دنیای دیجیتال – قسمت دوم
نسل بعدی مدل عملیاتی برای دنیای دیجیتال – قسمت دوم
خانه / مقالات / مدیریت کسب و کار / نسل بعدی مدل عملیاتی برای دنیای دیجیتال – قسمت دوم

نسل بعدی مدل عملیاتی برای دنیای دیجیتال – قسمت دوم

نسل بعدی مدل عملیاتی برای دنیای دیجیتال – قسمت دوم

در مقاله قبل بخش اول نسل بعدی مدل عملیاتی برای دنیای دیجیال را بررسی کردیم.

در مورد تلاش های ناهماهنگ در داخل سازمان ها برای راه اندازی یک برنامه بهینه عملیاتی مسیر خرید مشتری صحبت کردیم.

اکنون به ادامه موضوع میپردازیم:

 

آموزش های بازاریابی و فروش مهدی جفاکش

تغییر شماره ۲: از استفاده از رویکردها و توانایی‌های فردی برای به دست آوردن اهرم‌های متعدد برای رسیدن به تأثیر مرکب

سازمان‌ها معمولاً از پنج قابلیت یا رویکرد کلیدی برای بهبود عملیات‌هایی که خط سیر مشتری هستند استفاده می‌کنند «ما به آن‌ها» اهرم میگوییم:

 

دیجیتالی سازی:
دیجیتالی سازی فرآیند استفاده از ابزار و فن‌آوری برای بهبود مسیر خرید است.

ابزارهای دیجیتال اغلب با ایجاد فرصت‌هایی برای خودشکوفایی، توانایی تبدیل مسیرهای خرید مشتری به شیوه‌های قدرتمند رادارند.

دیجیتال همچنین می‌تواند وظیفه تراکنش و دستورالعمل زمان‌بندی به‌ویژه هنگامی‌که دستگاه‌های متعدد درگیر هستند را در بخشی از خط سیر داخلی مشتری به عهده بگیرند.

 

تجزیه‌وتحلیل پیشرفته:
برای کشف بینش و ارائه توصیه بهتر با استفاده از ابزارهای پیچیده می‌توان تجزیه‌وتحلیل پیشرفته‌تری برای پردازش مستقل داده‌ها انجام داد.

این‌ها اطلاعات را برای بهبود تصمیم‌گیری فراهم می‌کنند.

می‌تواند به‌ویژه افزایش مسیرهای خرید را که تفکر غیرخطی موردنیاز است را افزایش دهد.

برای مثال، بیمه گران با اطلاعات و قابلیت‌های مناسب در محل، سرعت بخشیدن به فرآیندها درزمینهٔ هایی مثل مدیریت تقلب و قیمت‌گذاری را افزایش می‌دهند.

خودکارسازی هوشمند فرآیندها:
یک مجموعه از فن‌آوری‌های جدید که از فرآیند طراحی مجدد و فرایندهای اساسی با خودکارسازی اتوماتیک رباتیک و یادگیری ماشینی ترکیب می‌شود.

خودکارسازی هوشمند فرآیندها می‌تواند تلاش انسان را در فرایندهایی که شامل جمع‌آوری داده‌ها از دستگاه‌های چندگانه یا گرفتن یک قطعه اطلاعات از یک سند نوشته‌شده و جای دادن آن به‌عنوان یک ورودی داده استاندارد باشد، جایگزین کند.

روش‌های اتوماسیونی نیز وجود دارد که می‌تواند بر روی وظایف سطح بالاتری باشد.

نمونه‌هایی ازجمله گردش کار هوشمند:
۱ –
برای ردیابی وضعیت فرآیند نقطه‌به‌نقطه در زمان واقعی، مدیریت ارتباطات بین گروه‌های مختلف و ارائه اطلاعات آماری در مورد تنگناها.

۲ – یادگیری ماشینی برای ایجاد پیش‌بینی‌های خود بر مبنای ورودی‌ها و ارائه بینش بر روی الگوهای شناخته‌شده.

۳ – عوامل شناختی: فن‌آوری‌هایی که یادگیری ماشین و نسل زبانی طبیعی را برای ایجاد یک نیروی مجازی قادر به اجرای وظایف ترکیب می‌شود.

 

برون‌سپاری فرآیند کسب‌وکار (BPO):
از منابع خارج از کسب‌وکار اصلی، برای تکمیل وظایف یا عملکرد خاص استفاده می‌کند.

این رویکرد به‌طورمعمول از فرایندهایی که دستی باشند بهتر است.

در درجه اول مشتریان نیستند و بر تصمیمات استراتژیک کلیدی یا پیشنهاد‌های ارزش تأثیر نمی‌گذارند یا آن را بازتاب نمی‌کنند.

شایع‌ترین مثال پردازش اسناد و مکاتبات در دفاتر پشتیبانی است که کارهای پشتیبانی بدون حضور مشتری انجام می‌شود.

 

طراحی مجدد فرآیندها:

طراحی مجدد فرآیندها ضعیف به شرکت‌ها کمک می‌کند تا فرآیندهای ساده، حذف فرآیندهای اضافی و ایجاد یک فرهنگ بهبود مستمر را به وجود آورند.

این روش‌شناسی همه‌کاره برای چرخه کوتاه‌مدت و همچنین فرایندهای چرخه طولانی به کار می‌رود.

معاملات و همچنین فرآیندهای مبتنی بر قضاوت، مشتری و همچنین فرآیندهای داخلی نیز میتواند بکار گرفته شوند.

 

دستورالعمل‌هایی برای اجرای این اهرم‌ها

برای استفاده و چگونگی اعمال اهرم‌ها، مهم است که به‌طور جامع فکر کنید، کل مسیر خرید مشتری را در ذهن داشته باشید.

سه دستورالعمل مهم برای طراحی وجود دارند:

۱ – سازمان‌ها باید اطمینان حاصل کنند که اهرم حداکثر نتیجه را دارد.

بسیاری از شرکت‌ها معتقدند که این قابلیت‌ها را به‌طور کامل در اختیاردارند.

در حقیقت شرکت ها، از آن‌ها به‌اندازه کافی استفاده نمی‌کنند.

بعضی از شرکت‌ها چندین مدل پیش‌بینی کننده را اعمال می‌کنند.

و با اجرای آنها فکر می‌کنند که واقعاً با تجزیه‌وتحلیل و پشتکار میتوانند تحمل کنند.

درواقع، آن‌ها فقط مقدار کمی از ارزش بالقوه را جذب می‌کنند.

این شرکت ها اغلب باعث نارضایتی کاذب می‌شود.

سازمان‌ها را از یادگیری‌هایی که در غیر این صورت آن‌ها را به عملکرد بالاتر هدایت می‌کند، از بین می‌برد.

اکثرا فکر میکنند این مساله «در حال انجام است» یا «مورد محاکمه» قرارگرفته است.

داشتن چیزی که در حال انجام است، یک افتضاح است: همه‌چیز در این نوع حوزه‌ها در حال انجام است.

اما این شرکت‌ها هستند که محدودیت‌هایی را به دست می‌آورند که پاداش می‌دهند.

مدیران باید هوشیار باشند، مردم را به چالش بکشند و در برابر پاسخ‌های آسان آن‌ها مقاومت کنند.

به‌عنوان‌مثال در وضعیت تجزیه‌وتحلیل:

با استفاده از تکنیک‌های مدل‌سازی پیچیده، توان بالقوه موردنیاز را به حداکثر می‌رسانیم.

همچنین با تلاش مضاعف، منابع داده‌ها را هماهنگ می‌کنیم.

درحالی‌که اطمینان حاصل کنید که بهره‌وری کارمندان خط مقدم پس‌ازآن بر اساس بینش‌های تولیدشده توسط مدل‌ها، به‌سرعت بالا می‌روند.

 

۲ – اجرای هر اهرم در عقبه درست

دستورالعمل کلی برای توالی این اهرم‌ها وجود ندارد.

متغیرهای زیادی درگیر هستند مانند وضعیت مهاجرت در سازمان و ارتباطات موجود بین فرایندهای داخلی و مشتریان.

بااین‌حال، بهترین نتایج زمانی حاصل می‌شود که اهرم‌ها بتوانند بر یکدیگر متصل شوند.

این بدان معناست که در عمل بدانید که کدام‌یک به اجرای موفقیت‌آمیز دیگری بستگی دارد.

برای هدایت تصمیم‌گیری، تجزیه‌وتحلیل سیستماتیک ضروری است.

برخی از مؤسسات با مشخص کردن یک استراتژی داخلی در مقابل استراتژی فرعی که در یک سؤال بنیادین قرار دارند:

هسته ارزش پیشنهادی ما چیست؟

 

توجهات کلیدی : آیا فعالیت‌های در حال انجام،استراتژیک هستند

یا مزیت رقابتی را تضمین می‌کنند

یا اینکه آیا اطلاعات حساسیت یا محدودیت‌های قانونی وجود دارد؟

 

در گام بعدی مجموعه‌ای از سؤالات ساختاریافته برای ارزیابی اینکه چقدر فرصت استفاده از هر یک از اهرم‌های باقیمانده وجود دارد، استفاده کنید.

و سپس برآورد تأثیر بالقوه هر اهرم در هزینه‌ها و تجربه مشتری داشته باشید.

این تمرین موجب می‌شود که هر اهرم یک نمره کلی برای کمک به ایجاد یک دیدگاه اولیه می شود.

همچنین نیاز به بررسی ترتیب‌های پیش‌بینی‌شده کلی درزمینهٔ کاری شرکت وجود دارد.

اگر آرزوی استراتژیک شرکت برای تبدیل‌شدن به «دیجیتال اول» باشد، ابتدا ممکن است که دیجیتالی کردن فرایندها منطقی باشد

این روش سیستماتیک به مدیران اجازه می‌دهد که سناریوهای توالی مختلف را در نظر بگیرند.

همچنین پیامدهای هر یک را ارزیابی کنند و تصمیماتی را کسب کنند که به نفع کل کسب‌وکار است.

 

۳ – درنهایت، اهرم‌ها باید با یکدیگر ارتباط برقرار کنند تا تأثیر چندگانه را فراهم کنند

به‌عنوان‌مثال، یک بانک پس‌ازاینکه هر دو تلاش در کنار یکدیگر کار می‌کردند، فقط از تلاش‌های ناب و دیجیتالی خود در پیاده‌سازی وام مسکن چشم‌پوشی کرد.

ابتکار عمل برای دفاتر شعبه شامل یک کارت امتیازی جدید بود.

این امتیاز جدید بر پایه پذیرش مشتریان بانکداری آنلاین، انجمن‌های مربوط به همکاران به‌منظور حل چگونگی غلبه بر بلوک‌ها برای تصویب و اسکریپت‌هایی که می‌توانستند با مشتریان آن‌ها را تشویق کنند تا برنامه‌های وام مسکن آنلاین را به‌صورت آنلاین پیگیری کنند، اندازه‌گیری شد.

این، به‌نوبه خود، استفاده از راه‌حل‌های بانکی آنلاین را افزایش داد.

توسعه‌دهندگان نرم‌افزار پس‌ازآن که باعث شده بودند انتشار دیجیتال در آینده برای مشتریان آسان‌تر باشد، قادر به بازخورد از همکاران شعبه بودند.

این به‌نوبه خود باعث افزایش پذیرش بانکداری دیجیتال شد، درنتیجه تعداد معاملات انجام‌شده در شعبه‌ها کاهش یافت.

همه این‌ها را با یکدیگر متحد کنید: از ایجاد مراکز جدید با تفکر به‌صورت جامع جلوگیری کنید

رهبران قدیمی نقش مهمی در ایجاد این‌همه اتفاق دارند

آن‌ها ابتدا باید همسالان خود را متقاعد کنند که مدل عملیاتی نسل بعدی می‌تواند از طریق تحرک سازمانی شکست بخورد و باعث بهبود پیشرفت‌های گام‌به‌گام شود.

مدیر اجرایی یا ارشد اجرایی با خریداری وسیع باید در چند سفر اصلی برای مقابله با کسب‌وکار در اولویت قرار گیرد.

این می‌تواند به‌عنوان چراغ نشان داده‌شده برای نشان دادن پتانسیل مدل باشد.

پس‌ازآن ارزیابی توانایی شرکت برای تعیین اهرم‌ها می‌تواند با استفاده از منابع داخلی انجام شود و نیاز به جمع‌آوری منابع از خارج خواهد داشت.

درنهایت، کار درواقع اجرای مدل وجود دارد.

دگرگونی‌ها نمی‌تواند یک تلاش متمرکز باشد.

تأثیر کامل مدل عملیاتی نسل بعدی از ترکیب تلاش‌های بهبود عملیاتی در مورد تجربه خرید مشتریان و فرایندهای داخلی با استفاده مجدد از رویکردها و قابلیت‌ها است.

با مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی و فروش همراه مهدی جفاکش باشید.

درباره ی مهدی جفاکش

سلام گلوگاه اصلی تمام سازمان ها واحد فروش و بازاریابی است . فروشنده ای حرفه ای تر خواهد بود که بتواند آموزش های درستی را بگذراند . گروه چیتا برآن است تا اصولی ترین راهکارهای بازاریابی و فروش را به شما انتقال دهد . مهدی جفاکش بنیانگذار گروه مشاورین چیتا

مطلب پیشنهادی

استفاده از یک نوشته عالی در فروش - مهدی جفاکش

استفاده از یک نوشته عالی در فروش

استفاده از یک نوشته عالی در فروش در انواع فروش و بخصوص فروش تلفنی ، …

پاسخ دهید