قالب وردپرس درنا توس
چهار فعالیت کلیدی موفقیت در دنیای فروش
چهار فعالیت کلیدی موفقیت در دنیای فروش
خانه / مقالات / بازاریابی / فروش / چهار فعالیت کلیدی موفقیت در دنیای فروش

چهار فعالیت کلیدی موفقیت در دنیای فروش

چهار فعالیت کلیدی موفقیت در دنیای فروش

در دنیای فروش – خصوصاً فروش تلفنی – برای موفقیت شما دائماً باید در جست‌وجوی فروش بیشتری باشید و بر افزایش این فروش ها تمرکز کنید.

با افزایش فروش های موفقتان، درآمد شما بیشتر و ساعت کاری‌تان کمتر می‌شود.

همچنین رضایت‌مندی شغلی‌تان بیشتر و زندگی بهتری خواهید داشت.

یکی از اسرار رسیدن به اهداف فروش و اهداف زندگی‌تان کسب چهار تخصص برای موفقیت است.

وقتی بتوانید رابطه مستقیم بین خواسته‌ها و آرزوهایتان پی ببرید، طبیعتاً می‌توانید رشد شخصی بهتری را طراحی کنید.

و ادامه می‌توانید برنامه‌های زندگی را برای خود پیاده‌سازی و به موفقیت مطلوب‌تری در زندگی برسید.

با به‌کارگیری این چهار تخصص احتمالاً تعداد و مقدار فروش بیشتر، درآمد و سطح زندگی بهتری را درک کرده و روابطتان بهتر خواهد شد.

این‌ چهارتا در خودشان قدرت تغییر موجودی حساب بانکی، وضعیت کاری وزندگی شخصی شمارا دارند.

در زیر به شرح مفصل این موارد می‌پردازیم.

 

شناسایی چهار مهارت

موفقیت آنچه را به دست می‌آورید، نتیجه‌ی نهایی استفاده‌ی درست از این چهار مهارت است.

این چهار مورد عبارت‌اند از: اطلاعات، تخصص، نگرش و عملکرد.

اگر در خودتان هر یک از این مهارت‌ها را ارتقا دهید، شانس دستیابی به اهداف تجاری و شخصی خود را بالا می‌برید و اگر همگی آن‌ها را بهبود ببخشید، درواقع موفقیتتان را تضمین کرده‌اید.


اطلاعات

اگر اطلاعاتتان را در مورد کالا یا خدماتی که ارائه می‌دهید بالا ببرید، میزان درآمد و موفقیت خود را بیشتر می‌کنید.

هر چه اطلاعات بیشتری از محصولات رقیب تجاری‌تان داشته باشید، میزان فروشش مؤثرتان بیشتر خواهد شد.

درصورتی‌که اطلاعات بیشتری درباره‌ی مشتریان قبل از فروش کالا کسب کنید، بیشتر می‌فروشید.

 

تخصص

آیا شما تخصص‌های لازم را برای موفقیت درفروش دارید؟

اگر بتوانید، فقط بر دو تخصص اساسی تمرکز کنید، آن دو تخصص زیر خواهد بود:

الف) تخصص‌های فروش:

تخصص‌های فروش شمارا مجهز به توانایی می‌کند که مشتریان متقاعد به خرید کردن شده و یا آن‌ها را متقاعد می‌کند سریع‌تر این کار را انجام دهند.

تخصص‌های فروش شامل پیش‌بینی‌های آتی شما، یادآوری، پاسخگویی به اعتراضات و توانایی تمام کردن فروش هستند.

ب) تخصص‌های مدیریت زمان:

تخصص‌های مدیریت زمان سبب می‌شود، به‌جای این‌که زمان شما صرف فعالیت‌های حمایت از تولید شود.

بیشتر وقتتان صرف انجام فعالیت‌های منجر به فروش و کسب درآمد شود.

مدیریت زمان یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی اکثر فروشندگان است.

(در رابطه با این تخصص مدیریت زمان در سایت مهدی جفاکش مقالات خوبی پیدا خواهید کرد.)

اگر می‌خواهید عملکردتان را بهبود بخشید، باید دائماً به هر دو تخصص‌ حیاتی توجه کنید.

اما هر فروشنده‌ای برای بهتر کردن سایر تخصص‌های خود باید پیوسته بکوشد.

به‌محض بهبود دادن تخصص‌هایتان، خواهید دید فروش‌های موفقیت‌آمیز بیشتری به نفع شما تغییر جهت می‌دهند.

 

نگرش

اکثر فروشنده‌ها معتقدند نگرش بر نتایج کاری آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

چون شما به‌عنوان یک انسان از محیط اطراف تأثیر می‌پذیرید- که این اصل به‌ویژه برای فروشندگان نیز صدق می‌کند – توانایی کنترل و بهبود نگرشتان منجر به افزایش فروش شما می‌شود.

شما همیشه در معرض نپذیرفتن کالا از سوی مشتریان هستید و پاسخ منفی به درخواست خرید مثل یک تهدید همیشه همراه شماست.

با داشتن نگرشی مثبت به فروش، می‌توانید هرروز خود را از نو بسازید.

انتخاب آسان‌ترین روش برای بهبود نگرش مثبت باید به دست خودتان انجام گیرد، نه این‌که دیگران آن را به شما القا کنند.

به عبارت بهتر، به‌جای این‌که منفعل و واکنشی عمل کنید، ابتکار عمل به خرج دهید.

در مذاکرات فروش‌، در معرض این ریسک قرار دارید که اجازه دهید طرف دیگر مذاکره بر نگرش شما تأثیر بگذارد.

هر گز اجازه ندهید فردی ناشناس صرفاً به دلیل این‌که زمان مناسبی برای مذاکره نبوده یا نیازی به خرید کالای شما ندارد، بقیه روزتان را خراب کند.

امروز و همین‌الان تصمیم بگیرید نگرش خودتان را بهبود بخشید.

تصمیم بگیرید تنها فردی باشید که اجازه کنترل نگرشتان را دارد.

اگر منتظر باشید فرد دیگری نگرش شمارا بهبود بخشد و چنین فردی را نیابید. چه باید کرد؟

 

فعالیت‌ها

وقتی فروشنده‌ای بر انجام فعالیت‌های ضروری در موفقیت فروش خود متمرکز می‌شود، اتفاق‌های خوب و مثبت سریع رخ می‌دهند.

فروشنده‌های برجسته و حرفه‌ای کارهایی انجام می‌دهند که فروشنده‌های معمولی نمی‌توانند یا نمی‌خواهند انجام دهند.

فروشنده‌های برجسته افق‌های روشن‌تری پیش روی خود مجسم می‌کنند که به تولید، یادآوری و رزرو قرار ملاقات بیشتر و درنهایت فروش بیشتر منجر می‌شود.

اگر خواهان افزایش احتمال موفقیتتان هستید، فعالیت‌های مربوط به ایجاد موفقیت را بیشتر انجام دهید.

 

اولویت‌بندی چهار فعالیت به‌منظور حداکثر کردن موفقیت

هنگام در نظر گرفتن چهار فعالیت موفقیت، باید آن‌ها را اولویت‌بندی کرد.

طبیعتاً همه آن‌ها به یک درجه اهمیت نیستند. دو مورد از آن‌ها تأثیر بیشتری بر فروش شما نسبت به سایر موارد دارند.

می‌توانید حتی یکی از آن‌ها را «گلوگاه» هر فروشنده‌ای نامید.

قبل از خواندن ادامه مقاله، چنددقیقه‌ای از خواندن دست بکشید و احتمالات زیر را از ۱ تا ۴ رده‌بندی کنید.

به این صورت که مهم‌ترین مورد را ۱ و موارد بعدی را برحسب میزان اهمیت تا ۴ شماره‌گذاری کنید.

( ) – اطلاعات

( ) – تخصص

( ) – نگرش

( ) – فعالیت

قبل از اینکه ترتیب درست را بگویم، مایلیم مطلبی را با شما در میان بگذاریم که بعد از مصاحبه با صدها هزار فروشنده درباره‌ی این چهاراصل کشف کردم.

در بین همگی فروشنده‌ها در همه جای دنیا، متوجه شدم ۸۵ درصد افراد نگرش را اولویت اول موفقیت درفروش ذکر کرده‌اند.

هر یک از موارد دیگر (اطلاعات، تخصص و فعالیت‌ها) تنها ۵ درصد را به خود اختصاص داده است.

تنها توضیح قانع‌کننده‌ای که می‌توان برای در نظر گرفتن نگرش به‌عنوان اولویت اول داشت، این است که بدون داشتن نگرش مثبت هیچ اتفاق مثبتی رخ نخواهد داد؛ اما سال‌های سال آموزش و تدریس مرا به اتخاذ نتیجه‌ی دیگری هدایت می‌کند.

در این سال‌ها، متوجه شدم اکثر فروشنده‌ها نگرش به‌قدر کافی خوبی به افزایش فروش خوددارند.

اولویت درست و شماره‌ی یک فعالیت‌ها هستند.

به دلیل این‌که اکثر فروشنده‌ها فعالیت‌های خلق‌کننده‌ی موفقیت – ازجمله جلب مشتری، یادآوری و رزرو کافی قرارهای معرفی کالا – را برای دستیابی به فروش مطلوب خود انجام نمی‌دهند.

091796_1125_1 چهار فعالیت کلیدی موفقیت در دنیای فروش

 

 

شما از کدام روش پیروی می‌کنید؟

برای اکثر فروشنده‌ها، حتی فروشنده‌های حرفه‌ای، نگرش تأثیر بیشتری بر فعالیت‌های آن‌ها دارد تا فعالیت‌ها بر نگرش.

اگرچه متوجه شده‌ام برای فروشنده‌های حرفه‌ای این تأثیر برعکس است.

برای اینکه به بالاترین سطح درفروش برسید.

فعالیت‌های شما باید تأثیر بیشتری بر نگرشتان داشته باشد تا این‌که نگرش شما بر فعالیت‌های شما اثرگذارتر باشد.

همواره این جمله را از فروشنده‌ها می‌شنوم: «از این‌که به انتظار آمدن مشتری بنشینیم، حس خوبی ندارم.»

باوجود داشتن احساس بدی در انجام کاری، چگونه‌ی خواهید آن را انجام دهید؟

این مورد برای من هم اتفاق افتاده:

هر گز حس خوبی در حین عوض کردن پوشک بچه‌هایم نداشتم، اما به‌هرحال باید آن کار را انجام می‌دادم.

هیچ‌وقت حس خوبی نداشتم از این‌که از خوردن دسر چشم‌پوشی کنم، اما برای حفظ تناسب‌اندامم باید از خوردن دسرهای خوشمزه می‌گذشتم.

اگر شما برای داشتن حس خوب در انجام فعالیت‌های چالش‌برانگیزی مثل انتظار کشیدن برای یک مشتری خیلی صبر کنید، ممکن است مدت زیادی را برای پیدا کردن احساسی خوب تلف کنید.

مثل این است که به یک بخاری چوبی بگویید: «اول مرا گرم‌کن، بعد من در تو تکه‌ای چوب می‌اندازم!» .

شما باید بخواهید فعالیت‌ها را تا بالاترین سطح چهار فعالیت موفقیت انجام دهید.

فراتر از فهرست کاری‌های روزانه‌ی شخصی‌تان عمل کنید.

بعد از فعالیت‌ها که اولویت نخست است، دومین و مهم‌ترین مورد، نگرش است.

اطلاعات یا تخصص را می‌توان بعد از نگرش آورد، بسته به این‌که در کدام مرحله از عمر موفقیت حرفه‌تان قرار دارید.

با مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی و فروش همراه مهدی جفاکش باشید.

درباره ی مهدی کیمیایی راد

سلام گلوگاه اصلی تمام سازمان ها واحد فروش و بازاریابی است . فروشنده ای حرفه ای تر خواهد بود که بتواند آموزش های درستی را بگذراند . گروه چیتا برآن است تا اصولی ترین راهکارهای بازاریابی و فروش را به شما انتقال دهد . مهدی جفاکش بنیانگذار گروه مشاورین چیتا

مطلب پیشنهادی

انواع شخصیت خریداران - مهدی جفاکش

انواع شخصیت خریداران – قسمت دوم

انواع شخصیت خریداران  – قسمت دوم در مقاله قبلی سه بخش اول انواع شخصیت خریداران …

دیدگاهتان را بنویسید