قالب وردپرس درنا توس
۱۰ ایده بازاریابی برای افزایش فروش در خرده فروشی
۱۰ ایده بازاریابی برای افزایش فروش در خرده فروشی
خانه / مقالات / بازاریابی / فروش / ۱۰ ایده بازاریابی برای افزایش فروش در خرده‌فروشی

۱۰ ایده بازاریابی برای افزایش فروش در خرده‌فروشی

۱۰ ایده بازاریابی برای افزایش فروش در خرده‌فروشی

خرده‌فروشان زرنگ می‌دانند که برای به حداکثر رساندن سود باید از هوشمندی در بازاریابی استفاده کنند.

بااین‌حال، برای رسیدن به یک بازار قابل‌قبول نیاز به زمان زیادی داریم.

برای کوتاه کردن این زمان برای رسیدن به بازار مطلوب، ده راهکار برای افزایش فروش و وفادار کردن مشتری‌را در اختیارتان می‌گذاریم.

 

۱ – پیگیری هر کمپین بازاریابی

آیا می‌دانید بازده سرمایه‌گذاری‌تان در آخرین کمپین بازاریابی که انجام دادید چقدر است؟

اگر دقیقا میدانید، کمپین موفقی داشتید؟

آیا اهداف خاص و قابل اندازه گیری را تعیین کردید؟

بسیار مهم است که اهداف کمپین را تعیین کنید و سپس نظام‌هایی را برای ردیابی این اهداف برای هر کمپین بازاریابی که شما راه‌اندازی، آغاز یا اتمام می‌کنید، بسازید.

آیا شما به اهداف خود وفادار هستید؟

آیا بررسی کرده‌اید که بازدید بیشتر از فروشگاه یا وب‌سایت شما، درفروش و یا خریدهای بعدی مشتری‌تان تأثیرگذار است؟

در راستای اهداف خود از برگزاری کمپین تبلیغاتی، برای اندازه‌گیری عملکرد برای اهداف خود، سیستم ثبت‌نام طراحی کنید.

می‌توانید از این اطلاعات برای شکل‌گیری کمپین بعدی خود استفاده کنید.

یک قطعه بزرگ از استراتژی این است که دقیقاً بدانید که چه‌کاری انجام داده‌اید.

اگر بخشی از این پروژه خارج از انتظاراتتان است، ممکن است تصمیم به انجام دوباره آن نداشته باشید.

یا بتوانید با یک اصلاحیه، همان کار را دوباره انجام دهید و دوباره آن را امتحان کنید.

 

۲ – فرصت‌های بازاریابی رایگان

آیا از رسانه‌های اجتماعی که مشتریان شما مکرراً استفاده می‌کنند استفاده می‌کنید؟

آیا شما پوسترها و آگهی‌های تبلیغاتی در بولتن‌های اجتماعی یا آگهی‌های تبلیغاتی در چهارراه‌های شلوغ دارید؟

آیا شما با سایر شرکت‌های که اطلاعات مشتریان خود را به اشتراک می‌گذارند ولی در رقابت با شما نیستند، تماس گرفته‌اید؟

این شرکت‌ها می‌توانند برای شما برنامه‌های منحصربه‌فردی داشته باشند که شمارا با دیگر بازارها مرتبط کنند.

به‌عنوان‌مثال، فروشگاه پوشاک می‌تواند با یک رستوران و یک مرکز آبگرم برای ارائه یک بسته روز مادر.

یک هدیه از فروشگاه خود، سفر به آبگرم و شام برای دو نفر همراه باشد.

ایده‌های بازاریابی رایگان مانند این بسیار زیاد است.

به‌عنوان، ممکن است مجبور شوید برگه‌ای را چاپ کنید، اما می‌توانید از توزیع به‌صورت رایگان استفاده کنید.

شما همچنین می‌توانید این پیشنهاد‌ها را از طریق یک کمپین بازاریابی ایمیل ارسال کنید.

 

۳ – تکرار

بسیاری از کاروکسب های کوچک با اجرای اولین طرح بازاریابی و یا ارسال یک کارت تبریک منتظر نتایج گفت انگیز هستند.

هیچ مشتری با ارسال یک پاکت تبلیغاتی (سایر ابزارهای پست مستقیم) بازنمی‌گردد.

این‌یک اشتباه است زیرا همیشه تکرار است که فروش می‌کند.

شما احتمالاً هفت را شنیده‌اید – یک مشتری باید یک پیشنهاد را هفت بار بشنود تا خریداری کند.

این اصل به این معنی نیست که شما باید هفت بار یک بسته تبلیغاتی یا یک بسته را هفت بار مختلف ارسال کنید.

اما دو یا سه بار ضرری نخواهند گذاشت، مخصوصاً وقتی‌که این پیوستگی را با آگهی‌ها، تبلیغات و بازاریابی دیجیتال استفاده کنید.

 

۴ – پیگیری

آیا پس از انجام هر خرید، مشتری‌تان را پیگیری کنید؟

پاداش دادن به مشتریان برای وفاداری آن‌ها یک‌راه عالی برای ایجاد روابط و کسب درآمد بیشتر است.

به مشتریان جدید یک هدیه ویژه، مانند کوپن ۱۰٪ تخفیف (که می‌توانید آن را پیگیری کنید) بدهید تا آن‌ها را تشویق کنید که مجدداً از شما خرید کنند.

 

۵ – ابتکار به خرج دهید

هرگز فرصت را برای خوش‌آمد گویی به مشتریانتان از دست ندهید.

آن‌ها را با یک پرسش باز در مورد چگونگی کمک به آن‌ها درگیر کنید.

شما ممکن است بپرسید که چه کسانی خریداری می‌کنند و چه کسی آن را دوست دارد.

بنابراین شما می‌توانید پیشنهاد‌های دقیق شخصی ایجاد کنید.

به مشتریان هدیه‌ای عالی (برای دیگران یا خودشان) را پیدا کنید و به یک منبع قابل‌اعتماد برای آینده تبدیل شوید.

ارائه محتوا ارزشمند در قالب کمک، مشاوره، راهنمایی و چگونگی آن می‌تواند به کسب‌وکار شما کمک کند تا با مشتریان در کنار هم قرار بگیرد.

 

۶ – آموزش کارکنان

شما احتمالاً زمان زیادی را صرف آموزش کارکنان برای ثبت‌نام، باز کردن و بستن و نگه‌داشتن اجناستان کرده‌اید، اما چه مدت‌زمان را صرف آموزش کارمندان برای فروش می‌کنید؟

آموزش درست فروش به کارکنان برای موفقیت شما بسیار مهم است.

وقتی کارکنان دانش، توانا و کارآمد هستند، می‌توانند به حفظ مشتریان شاد و وفادار کمک کنند.

 

۷ – آزمون

برای به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه‌گذاری خود، باید سعی کنید چند نسخه از مواد بازاریابی خود را در برابر یکدیگر آزمایش کنید تا ببینید بهترین عملکرد چیست.

بخش‌های کوچکی از لیست پستی خود را انتخاب کنید تا نسخه‌های مختلف خود را آزمایش کنید و سپس نسخه برنده را به لیست کامل خود ارسال کنید.

این همچنین یک راهبرد مؤثر برای پست مستقیم، بازاریابی ایمیل و صفحات فرود سایت است.

 

۸ – هدف
آیا می‌دانید ویژگی‌هایی ۳ تا از بهترین مشتریانتان چیست؟

اگر نمی‌دانید، هدف قرار دادن افرادی که به‌احتمال‌زیاد بیشتر مشتریان سودآور شما هستند، دشوار خواهد بود.

هر چیزی که در مورد مشتریانتان میدانید را فهرست کرده و دسته‌بندی کنید.


برای ایجاد یک بانک اطلاعاتی از مشتریانتان، همه‌چیز را در مورد بهترین مشتریان خود بیابید.

سپس، فهرست‌های پستی خود را برای رسیدن به کسانی که با این بانک اطلاعاتی مطابقت دارند را هدف قرار دهید.

هنگامی‌که بهترین مشتریان خود را لیست کنید، می‌توانید بانک‌های اطلاعاتی مختلف مشتری را برای انواع مختلف مشتریان برای اهداف هدفمند ایجاد کنید.

۹ – ایجاد روابط مشتری

تعامل شخصی با مشتریان یک‌راه عالی برای ایجاد روابط و تشویق وفاداری مشتری در درازمدت است.

بازاریابی شما می‌تواند یک گسترش طبیعی از این تعامل باشد و به این معنی است که همیشه نباید فروش داشته باشید.

با تشکر از مشتریان و با استفاده از ایمیل‌های تولد، تبریک سال نو و دیگر ارتباطتان را برقرار کنید.

۱۰ – روابط عمومی

روابط عمومی و بازاریابی ممکن است یکسان نباشند، اما هدف نهایی اغلب مشابه است: مشتریان را از شرکت، محصولات و خدمات خودآگاهی می‌دهند.

هنگامی‌که شما یک محصول جدید، فروش، استخدام، رویداد و یا یکی دیگر از اعلامیه‌های مهم، پیش‌نویس یک انتشار مطبوعات سریع برای ارسال به روزنامه‌های محلی، ایستگاه‌های تلویزیونی، ایستگاه‌های رادیویی، وب‌سایت‌ها و وبلاگ نویسان.

روابط عمومی و بازاریابی کار یکسانی انجام می‌دهند.

این ده روش ساده و مؤثر بازاریابی خرده‌فروشی باید به شما کمک کند با بازاریابی به کمک این تکنیک‌ها، فروش خود را بیشتر و کارآمدتر کنید.

با مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی و فروش همراه مهدی جفاکش باشید.

درباره ی مهدی کیمیایی راد

سلام گلوگاه اصلی تمام سازمان ها واحد فروش و بازاریابی است . فروشنده ای حرفه ای تر خواهد بود که بتواند آموزش های درستی را بگذراند . گروه چیتا برآن است تا اصولی ترین راهکارهای بازاریابی و فروش را به شما انتقال دهد . مهدی جفاکش بنیانگذار گروه مشاورین چیتا

مطلب پیشنهادی

انواع شخصیت خریداران - مهدی جفاکش

انواع شخصیت خریداران – قسمت دوم

انواع شخصیت خریداران  – قسمت دوم در مقاله قبلی سه بخش اول انواع شخصیت خریداران …

دیدگاهتان را بنویسید