قالب وردپرس درنا توس
۱۹ روش افزایش فروش از طریق وب‌سایت
آموزش های بازاریابی و فروش مهدی جفاکش
خانه / مقالات / بازاریابی / بازاریابی اینترنتی / ۱۹ روش افزایش فروش از طریق وب‌سایت

۱۹ روش افزایش فروش از طریق وب‌سایت

۱۹ روش افزایش فروش از طریق وب‌سایت

چه کسی دوست ندارد کهوب‌سایت شرکتش سود ده شود ؟

افزایش ترافیک وب‌سایت یک شرکت درواقع نیمه‌اصلی راه است.

اگر ماه‌ها برای جذب بازدید کنده وب‌سایت وقت بگذارید و پیشنهاد جالبی برای بازدیدکننده نداشته باشید، نشان‌دهنده این است که زحمات بیهوده‌ای کشیده‌اید.

اگر پیشنهادهای جذاب، کمپین‌های جذاب برای به وجود آوردن سرنخ‌های مشتری، راه‌های متقاعدکننده برای پیدا کردن سرنخ و مهم‌تر از همه دعوت به اقدام نداشته باشید، حضور بازدیدکننده در سایت تان، چیزی جز اتلاف وقت برایتان به ارمغان نمی‌آورد.

در این مقاله شمارا با ۱۹روش عالی برای افزایش نرخ تبدیل وب‌سایت شما معرفی خواهم کرد که سرنخ‌های عالی و واجد شرایط فروش را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

 

چطور دعوت به اقدام هایمان را بهینه‌تر کنیم؟

 

۱- بهبود وضعیت دعوت به اقدام شما

جایی که برای دعوت به اقدام در نظر می‌گیرید باید به‌گونه‌ای باشد که نیاز به پیمودن یا اسکرول کردن صفحه وجود نداشته باشد.

محققان میگویند، مطالب نیمه پایین صفحات سایت، معمولاً ۵۰ درصد کم‌تر دیده می‌شود.

توجه به این نکته می‌تواند تأثیر زیادی بر تولید بیشتر سرنخ‌های وب‌سایت تان باشد.

 

۲- پیشنهاد‌های کاملاً شفاف ارائه دهید

پیشنهاد‌هایی که در دعوت به اقدام ها می‌دهید خیلی واضح و مشخص صحبت کنید.

اگر قصد محصول رایگان دارید، صراحتاً بنویسید: « دانلود راهنمای رایگان …»

اگر یک وبینار رایگان هدیه می‌کنید، بنویسید « ثبت‌نام در وبینار رایگان… ».

مطالبی که بجای «…» قرار می‌گیرید باید دقیقاً مزایای دریافت این پیشنهاد را شرح دهد.

این روش خیلی مؤثرتر و مفیدتر و البته مؤدبانه‌تر از « همین حالا دانلود کنید » یا «مقاله رایگان بگیرید » است.

اما این کارها به‌تنهایی کافی نیستند.

 

۳- از تصاویر به‌جای متن استفاده کنید

محققان میگویند تصاویر بیش‌تر از متن‌ها در صفحات پایداری داشته و جلب‌توجه می‌کنند.

علاوه بر این، استفاده از تصاویر به شما این اجازه را می‌دهد تا مطالبی که با نوشته‌ها نمی‌شود به مخاطب بفهمانید را بیان کنید.

 

۴- استفاده از رنگ‌هایی که بارنگ‌های اصلی سایت تضاد ایجاد می‌کند

ممکن است طراح وب‌سایت تان موافق این مسئله نباشد، ولی اگر دعوت به اقدام تان در تضاد بارنگ‌های وب‌سایت شما باشد، تأثیر و ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

شما می‌خواهید مخاطبین بیشتری دعوت به اقدام شمارا ببینند و همراهی کنند، پس از رنگ‌های متضاد استفاده کنید.

 

۵- دعوت به اقدام خود را به یک صفحه‌ی دیگر لینک کنید

اطمینان حاصل کنید که همه دعوت به اقدام های تان به صفحه‌ای متصل هستند و هیچ‌کدام از آن‌ها لینک خرابی ندارد.

یک دعوت به اقدام که به یک لینک خراب متصل باشد، همه‌ی برنامه‌ریزی شمارا خراب می‌کند.

 

۶- دعوت به اقدام ها را در صفحات مناسب و مرتبط قرار دهید

اگرچند محصول یا خدمات مختلف دارید، برای هرکدام از آن‌ها به‌صورت جداگانه، دعوت به اقدام مرتبط طراحی کنید و هر دعوت به اقدام را در صفحه‌ی مرتبط با محتوای خودش قرار دهید.

 

۷- اضافه کردن دعوت به اقدامها به هر پست وبلاگ

وقتی محتوا جدیدی برای وب‌سایت ساختید، باید یک پیشنهاد که بیشترین ارتباط با همان پست را دارد نیز در آن قرار دهید.

سپس یک دعوت به اقدام طراحی کنید تا مخاطبین به صفحه فرود آن پست منتقل شوند.

پیشنهاد می‌کنم یک کتاب الکترونیک، وبینار و راهنمایی‌هایی که خیلی مؤثر است، قرار دهید.

مردم پست‌های سایت را خوانده و با اطلاعاتی که دریافت می‌کنند، مایل به دریافت اطلاعات بیشتر و ارتباط با شما هستند.

چطور صفحات فرود (Landing Page) بهتری داشته باشیم؟

 

۸- عنوان صفحات فرود را با دعوت به اقدام هماهنگ کنید

پیام اصلی صفحه فرود را با دعوت به اقدام آن صفحه مرتبط کنید.

اگر افراد برای دریافت پیشنهاد، روی یک دعوت به اقدام کلیک کنند و چیز دیگری ببینند، اعتمادشان را ازدست‌داده‌اید.

هم‌چنین وجود عنوان  اشتباه می‌تواند آن را گیج کرده و احساس کنند به صفحه‌ی اشتباهی آمده‌اند.

 

۹- درباره چیزی که پیشنهاد می‌دهید به‌شدت صادق و شفاف باشید

بزرگ‌ترین اشتباه این است که صفحات فرود انجام می‌دهند.

بیشتر مردم به دنبال چیزی می‌گردند و آن را از طریق عنوان پیدا می‌کنند، اما متوجه می‌شوند چیز دیگری به آن‌ها پیشنهادشده است.

پس بهتر است همان ابتدا صادقانه به آن‌ها بگویید که چه چیزی برای عرضه قرار داده‌اید.

 

۱۰- وضعیت برگه‌ها را بهبود ببخشید

درست مانند زمانی که دعوت به اقدام ها را در نیمه بالایی صفحه قرار می‌دهید، قرار دادن برگه‌ها در نیمه‌ی بالایی صفحات نیز کار درستی است.

با این روش هیچ‌کسی گیج نشده و افراد برای دستیابی به پیشنهاد شما نیاز به پر کردن فرم دارند.

 

۱۱- تا می‌توانید فرم‌ها را ساده‌سازی کنید

همیشه منظور از ساده‌سازی کوتاه بودن نیست.

اطلاعاتی که در فرم‌ها از دیگران می‌گیرید، باید اطلاعاتی باشد که گروه فروشتان برای فروش بیشتر به آن‌ها نیاز دارد.

این اطلاعات می‌تواند شامل کادرهای معروف مانند، سن و جنس و محل سکونت و شماره تماس و ایمیل و …. باشد

اطلاعاتی را که در اولویت اول تان قرار ندارد را حذف کنید. 

 

۱۲- برای نمایش پیشنهادهایتان از تصاویر کمک بگیرید

طراحی و تجربه کاربری شما باید به شکلی باشد که کاربران بتوانند بهترین پیشنهاد را دریافت کنند.

از تصاویر ساده و جذاب برای خلق شاهکاری در صفحه فرود استفاده کنید تا مخاطبین را ترغیب به پیشنهادتان کنید.

 

۱۳- بر روی مزیت‌های پیشنهادی‌تان تأکید کنید

مزیت‌های پیشنهادی‌تان را برای کاربران توضیح دهید.

از زیاده‌گویی پرهیزکرده و پیشنهادتان را در مختصر و کوتاه توضیح دهید.

مهم‌ترین قسمت پیشنهاد، عنوان است.

عنوانی صمیمی و جذاب بنویسید تا مخاطبت مایل به باز کردن آن را پیدا کند.

 

۱۴- از بین بردن لینک‌ها و مسیرها برای حفظ تمرکز

زمانی که وارد یک صفحه می‌شوید، کلیدهای زیادی برای دستیابی به اطلاعات پیش روی شما قرار می‌گیرد.

لینک‌ها و دکمه‌های اضافی که حواس کاربران را پرت می‌کند، حذف کنید.

وجود صفحاتی برای تشکر کردن از مشتریان بعد از ثبت‌نام می‌تواند فرصتی برای بازگشت مجدد آن‌ها را فراهم کند.

 

چطور پیشنهاد‌های بهتری داشته باشیم؟

 

۱۵- مطمئن شوید که پیشنهادتان قانع‌کننده هستند

پیشنهاد شما باید جواب این سؤال را بدهد ” فایده این محصول برای من چیست ؟ ”

چیزهایی مثل روزنامه‌ها و مجلات و فیلم‌ها صرفاً تبلیغاتی هستند و به میزان کافی قانع‌کننده نیستند.

اما وبینارها، راهنماها و کتاب‌های الکترونیکی کاملاً قانع‌کننده هستند زیرا آن‌ها وظیفه خودشان را انجام می‌دهند.

تابه‌حال به این تفاوت اندیشیده‌اید؟

۱۶- قرار دادن لینک بازگشت به سایت دربسته‌های پیشنهادی

اگرچه تولید سرنخ ابزار خیلی قدرتمندی است، راهی برای سرنخ‌هایتان قرار دهید تا بتوانند مجدداً شمارا پیدا کنند.

مخصوصاً زمانی که مدت‌ها ایمیل و دیگر پیشنهاد‌های شما در میان انبوه پیام‌های دریافتی آن‌ها گم می‌شود.

ممکن است بخواهند محتوای شمارا با دیگران به اشتراک بگذارند.

پس حتماً زمینه‌ای را فراهم کنید تا آدرس‌های ارتباطی‌تان در محتوای ارسالی‌تان موجود باشد.

 

۱۷- مختصر و مفید بنویسید

امروزه خوانندگان، حوصله خواندن متن‌های طولانی را ندارند.

مختصر و مفید بودن بسیار مهم است.

بزرگ‌ترین هنرتان این است که بتوانید با مقدار کمی از مطالبتان، اطلاعات جامعی به مشتریانتان بدهید.

بنابراین تا آنجا که می‌توانید اطلاعاتتان را مختصر و مفید عرضه کنید.

ایمیل‌هایتان را کوتاه و لذت‌بخش نگه‌دارید.

به‌جای مقدمه‌چینی‌های بی‌دلیل و خسته‌کننده، در یک یا دو پاراگراف شرکتتان را معرفی کنید و سپس اهداف خود را از ارسال ایمیل برای آن‌ها توضیح دهید.

چگونه تولید سرنخ بهتری داشته باشیم؟

۱۸- پیشنهادهایتان را بسیار شفاف ارائه کنید

این مسئله را چند بار تکرار کردم به یک دلیل: این اشتباه را بارها و بارها دیده‌ام درحالی‌که می‌توان آن را به‌راحتی اصلاح کرد. همیشه صادق و شفاف باشید.

 

۱۸- در نوار عنوان تان جلب‌توجه کنید

نوار عنوان مطمئناً مهم‌ترین بخش در کمپین‌های تولید سرنخ است.

بدون یک عنوان جلب‌توجه کننده، مردم دلیلی برای باز کردن ایمیل‌ها و خواندن آن‌ها نخواهند داشت.

خیلی واضح و مشخص بگویید آن‌ها از خواندن ایمیل چه سودی می‌برند؟

 

چگونه کمپین‌های بهتری داشته باشیم؟

 

۱۹- کنترل و دوباره و دوباره

همه‌چیز را روی وب‌سایت تان بیازمایید.

به‌این‌ترتیب می‌توانید نرخ تبدیل سرنخ‌ها را بالا ببرید.

وجود یک دعوت به اقدام در صفحه اصلی برای یک ماه و تغییر آن به یک دعوت به اقدام دیگر در ماه بعدی می‌تواند راه مناسبی برای پیدا کردن بهترین راه برای معرفی پیشنهادتان، هرماه دعوت به اقدام تان را تغییر دهید.

می‌توانید در صفحه اصلی‌تان، هرماه دعوت به اقدام جدید، ارسال کنید.

دوباره و سه‌باره این کار را انجام دهید تا تأثیر مثبتان را بر روند کمپین‌هایتان ببینید.

اگر نرخ تبدیل صفحات فرودتان کم است، برگه‌های ثبت‌نامتان را در قسمت بالایی صفحه قرار دهید. 

 

با مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی و فروش همراه مهدی جفاکش
باشید.

درباره ی مهدی کیمیایی راد

سلام گلوگاه اصلی تمام سازمان ها واحد فروش و بازاریابی است . فروشنده ای حرفه ای تر خواهد بود که بتواند آموزش های درستی را بگذراند . گروه چیتا برآن است تا اصولی ترین راهکارهای بازاریابی و فروش را به شما انتقال دهد . مهدی جفاکش بنیانگذار گروه مشاورین چیتا

مطلب پیشنهادی

انواع شخصیت خریداران - مهدی جفاکش

انواع شخصیت خریداران – قسمت دوم

انواع شخصیت خریداران  – قسمت دوم در مقاله قبلی سه بخش اول انواع شخصیت خریداران …

دیدگاهتان را بنویسید

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.