قالب وردپرس درنا توس
4 راه برای حفظ و بازگرداندن مشتریان
۴ راه برای حفظ و بازگرداندن مشتریان
خانه / مقالات / بازاریابی / ۴ راه برای حفظ و بازگرداندن مشتریان

۴ راه برای حفظ و بازگرداندن مشتریان

۴ راه برای حفظ و بازگرداندن مشتریان

این یک واقعیت است که هزینه بدست اوردن یک مشتری جدید خیلی بیشتر از یک مشتری فعلی است.

طبق تحقیقات صورت گرفته، هزینه به دست آوردن یک مشتری جدید ۶-۷ برابر هزینه نگهداری مشتریان قدیمی است.

به همین دلیل مشتریان پس از خرید، به همان اندازه قبل از خرید برای یک سازمان مهم هستند.

یکی از ساده‌ترین راه‌های رشد کسب‌وکار شما این است که مشتریان فعلی خود را بازگردانید.

بیایید نگاهی آماری به نگهداری مشتری داشته باشیم:

شرکت الف دارای ۱۰۰۰ مشتری است و ۹۰٪ از آن‌ها را در طول سال حفظ می‌کند.

شرکت ب نیز ۱۰۰۰ مشتری دارد، اما در طول سال تنها ۸۰ درصد آن را حفظ می‌کند.

هر دو شرکت سالانه ۲۰ درصد به مشتریان جدیدشان اضافه می‌کنند.

شرکت الف یک نرخ رشد خالص ۱۰٪ را تجربه می‌کند درحالی‌که شرکت ب در حال رشد مشتریان خود نیست.

اگر در طی چند سال به آن نگاه کنید، نرخ رشد نگهداری به‌طور پیوسته در طول سال‌ها ترکیب می‌شود…

در پایان ۹ سال، شرکت الف تعداد مشتریان خود را دو برابر کرده است درحالی‌که شرکت ب تنها ۷۰۰ مشتری از ۱۰۰۰ نقطه شروع خود دارد.

بازدهی مشتریان قدیمی نیز به‌مراتب از مشتریان جدید بیشتر است

برگشت مشتریان برای یک کسب‌وکار بسیار مهم است

بیایید چندراه برای شگفت زدن و لذت بردن از مشتریان خود، به‌طوری‌که آن‌ها وفادار باقی بمانند را بررسی کنیم:

 

۱ – بگویید از شما متشکرم

ظاهراً این مسئله‌ای واضح است اما کار می‌کند
. مشتریان دوست دارند حس خوب داشته باشند، به‌خصوص اگر آن‌ها فقط با شما پول خرج کنند.

راه‌های مختلفی برای گفتن متشکرم وجود دارد.

اگر فردی در محل فروشگاه شما باشد، آسان است: از خرید شما بسیار سپاسگزارم. لطفاً به‌زودی و دوباره به ما مراجعه کنید.

اگر یک فروشگاه آنلاین دارید، می‌توانید در زمان تحویل محصول پیامی بفرستید: از شما متشکریم،

یا یک پیام ایمیل تشکر جداگانه ارسال کنید و اگر بتوانید، یک برگه تخفیف را به خرید بعدی خود اضافه کنید.

 

 ۲ – بازخورد مشتری را بگیرید

درخواست بازخورد در مورد تجربه مشتری یا کیفیت محصول نشان می‌دهد که شما در کسب‌وکار شما مشغول به کار و به دنبال راه‌هایی برای بهبود هستید.

مشتریان گزینه‌هایی برای اشتراک‌گذاری بازخوردهایشان در سایت‌های مختلف یا سایت خودتان هشتند.

باید به نظرات مشتریان در این سایت‌ها پاسخ دهید.

بااین‌حال، شما باید نظرسنجی رضایت را مستقیماً برای مشتریان خود ارسال کنید.

بازخوردهای ارزشمند مشتریان نه‌تنها به شما کمک می‌کند تا کسب‌وکار خود را بهبود بخشید، بلکه کسب‌وکارتان را با مشتریانتان هماهنگ می‌کند.

 

۳ – پیوسته ارتباط برقرار کنید

به‌صورت منظم به مشتریان خود دسترسی داشته باشید

مشتریانتان را از طریق خبرنامه، ایمیل و … به بهانه کوپن تخفیف یا رویدادهای مختلف دعوت کنید تا از محصولات جدید، خدمات، تخفیف‌ها یا رویدادها مطلع شوند.

 

۴ – یک تجربه مشتری را برجسته کنید

نمایش رضایت یکی از مشتریان خود را در فروشگاه در یک خبرنامه ایمیل و یا یک‌صدای تائید کننده می‌تواند توجه هرکسی را به خود معطوف دارد.

کمی توجه به مشتریان و نشان دادن رابطه دوستی با آن‌ها می‌تواند تعامل بزرگی را برایتان به وجود آورد.

اگر مشتری دوست داشته باشد که به یک موسسه خیریه کمک کند، پیشنهاد او را در خبرنامه‌تان بنویسید، علت آن را مطرح کنید، در مورد آن بنویسید یا آن را دریکی از پست‌های وبلاگتان مطرح کنید.

ارسال نامه‌هایی برای سالگرد تولد یا ازدواج یا مناسبت‌های دیگر، راه دیگری برای نشان دادن به مشتریان است که به آن‌ها اهمیت می‌دهید.

با ایجاد ارتباط منظم، پیامی را به مشتری می‌دهید که بیش از فروش فقط به او اهمیت می‌دهید.

این چهار راهنمایی باید به شما در این راه کمک کند.

با مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی و فروش همراه مهدی جفاکش باشید.

آیا تابه‌حال روش‌های دیگری برای لذت بردن مشتریان پس از خرید از شمارا کشف کرده‌اید؟

ایده‌های خود را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

درباره ی مهدی کیمیایی راد

سلام گلوگاه اصلی تمام سازمان ها واحد فروش و بازاریابی است . فروشنده ای حرفه ای تر خواهد بود که بتواند آموزش های درستی را بگذراند . گروه چیتا برآن است تا اصولی ترین راهکارهای بازاریابی و فروش را به شما انتقال دهد . مهدی جفاکش بنیانگذار گروه مشاورین چیتا

مطلب پیشنهادی

انواع شخصیت خریداران - مهدی جفاکش

انواع شخصیت خریداران – قسمت دوم

انواع شخصیت خریداران  – قسمت دوم در مقاله قبلی سه بخش اول انواع شخصیت خریداران …

دیدگاهتان را بنویسید