قالب وردپرس درنا توس
5 مانع رشد شرکت ها در مقابل بازاریابان B-to-B و چگونگی غلبه بر آنها
۵ مانع رشد شرکت ها در مقابل بازاریابان B-to-B و چگونگی غلبه بر آنها
خانه / مقالات / بازاریابی / ۵ مانع رشد شرکت ها در مقابل بازاریابان B-to-B

۵ مانع رشد شرکت ها در مقابل بازاریابان B-to-B

۵ مانع رشد شرکت ها در مقابل بازاریابان B-to-B و چگونگی غلبه بر آنها

 

یک نظرسنجی اخیر بین‌المللی از شرکت‌های بزرگ که در بازار B-to-B مشغول به کار هستند در مورد بازاریابی بین شرکت‌ها، نشان می‌دهد که بازاریابان خوش‌بین هستند.

اما در مورد چشم‌انداز رشد آن‌ها، با چالش‌های متعددی روبرو است که می‌تواند آن‌ها را عقب نگه‌دارید.

پنجاه‌وهفت درصد از کسانی که موردبررسی قرار گرفتند، انتظار داشتند که در سال جاری به بودجه بازاریابی آن‌ها افزوده شود، در مقایسه با سال گذشته، ۳۸ درصد از بازاریابان که پیش‌بینی کرده بودند، مشابه هستند.

فقط ۱۳٪ انتظار می‌رود کاهش بودجه‌ای داشته باشند.

 

صرف‌نظر از صنعت،

کسانی که در معاملات و خدمات (مانند خرده‌فروشی، مهمان‌نوازی، حمل‌ونقل و انرژی) به بودجه بازاریابی خود نسبت به بخش‌های مبتنی بر دانش مانند فناوری اطلاعات، خدمات مالی، مراقبت‌های بهداشتی و آموزش، بیشتر خوش‌بین هستند.

در میان این خوش‌بینی، پنج چالش وجود دارد که می‌توانند بازاریابان B-to-B را پشت سر بگذارند:

 

۱ – ایجاد سهم بازار

در مواجهه با ۵۶٪ از سازمان‌ها سکون و سکوت یکی از بزرگ‌ترین موانع رشد در بازارهای B-to-B است،

  به این معنی که تغییر نگاه مردم از نام مارک‌های رقابت کننده و تأمین‌کنندگان دشوار است.

  تحقیقات بازار می‌تواند بینش‌های حیاتی درباره چگونگی شکست وفاداری به رقبا و بزرگ‌ترین عوامل برای سوئیچ کردن نام تجاری، ارائه کند.

 

۲ – نوآوری

نوآوری به‌طور مداوم برای چهار سال گذشته یک چالش بزرگ بوده است.

در این سال‌ها بیش از نیمی از بازاریابان (۵۴٪) گفتند که این‌یک چالش بزرگ در کسب‌وکارها است.

تقریباً ۵۰ درصد از سازمان‌ها عملکرد خود را یا کمتر از روند ساختاریافته‌ای را برای نوآوری دارند.

رویکرد سیستماتیک به نوآوری، توسعه مفهوم و ارزیابی محصول (ازجمله تحقیقات بازار) در تعداد قابل‌توجهی از کسب‌وکارها بسیار کم است.

می‌توان گفت: بسیاری از سازمان‌ها، حداقل ۳۰ درصد از محصولات خود را در ۵ سال گذشته توسعه داده‌اند.

این فشار بر شرکت‌ها باعث می‌شود برای رقابت در بازار به‌طور مداوم نوآوری داشته باشند.

 

۳ – حفظ مشتریان

در یک اقتصاد قوی، مشتریان تقاضای بالاتری دارند، زیرا آن‌ها معمولاً نسبت به زمان رکود بازارها، بیشتر خرج می‌کنند.

فقط یک تجربه کمی منفی در یک کسب‌وکار می‌تواند، یک مشتری را از دست بدهد.

  با افزایش بودجه بازاریابی، بازاریابان به‌شدت دلایل خرید محصولات خود را به بازار یادآوری می‌کنند، به این معنی که خریداران می‌توانند از نام تجاری و انتخاب محصولات موجود در بازار بیشتر آگاه باشند.

در یک بازار بسیار رقابتی، ۵۰ درصد از کسب‌وکارها، احساس مشتریان را حفظ می‌کنند که این‌یک چالش بسیار بزرگ است.

 

۴ – بهبود فرآیندهای داخلی

شرکت‌ها می‌دانند که چالش‌ها داخلی هستند.

برای نیمی از بازاریابان، فرآیندهای داخلی مانند CRM و آموزش را می‌توان بهبود بخشید.

این چالش نیز گسترده‌تر شده است، بیشتر از ۱۱٪ بازاریابان آن را به‌عنوان یک چالش در مقایسه با سه سال قبل شناسایی می‌کنند.

با در نظر داشتن این موضوع در حال حاضر فقط یک‌سوم از سازمان‌ها (۳۱٪) در مقایسه با حدود یک‌پنجم (۲۱٪) سازمان‌ها در سه سال قبل استفاده از جدیدترین فنّاوری‌ها و روندهای دیجیتالی را در بهره‌وری و دانش جهت رضایت مشتری بکار می‌گیرند.

انتظار می‌رود سه مورد مهم زیر برای تأثیرگذاری بر استراتژی‌های بازاریابی و اقدامات بیشتر در پنج سال آینده ترجیح داده شوند:

تحول دیجیتال (۹۱٪)

داده‌های بزرگ (۸۵٪)

اینترنت اشیاء (۷۰٪).

 

۵ – مقابله با رقابت

تقریباً نیمی از بازاریابان (۴۹٪) می‌گویند که برای مقابله با رقابت به چالش کشیده می‌شوند.

سی‌وهشت درصد ادعا می‌کنند که یک استراتژی بازاریابی دارند که بر تجزیه‌وتحلیل رقبا تمرکز دارد،

و ۴۱٪ معتقدند در دو سال آینده مفیدترین سرمایه‌گذاری، مطالعات تحقیقاتی برای تجزیه‌وتحلیل رقبا خواهد بود.

  چنین تحقیق بازار می‌تواند برای شناسایی ضعف‌های رقیب و همچنین اولویت‌های آن مفید باشد.

 

 ۵ مانع رشد شرکت ها در مقابل بازاریابان B-to-B
برند

بهترین استراتژی برای رشد: نام تجاری (برند)

با توجه به اینکه در حال حاضر از هر ۱۰ بازاریاب، ۶ نفر روی ابتکارات برای رشد و دفاع از نام تجاری خود متمرکز است، محبوب‌ترین استراتژی بازاریابی در سراسر ایالات‌متحده و اروپا، نام تجاری (برند) است.

بااین‌حال، بسیاری از بازاریابان و متخصصان تحقیقاتی شرکت در ساخت علامت‌های تجاری خود با چالش مواجه هستند:

• فقط ۴۱٪ معتقدند سازمان خود دارای یک USP (پیشنهاد فروش منحصربه‌فرد) قوی است.

• فقط ۴۳٪ در اندازه‌گیری سلامت نام تجاری خود به‌طور مرتب، خوب عمل می‌کنند.

کسانی که در معاملات و خدمات هستند، عملکرد برند خود را بالاتر از دیگر صنایع می‌سنجند.

این می‌تواند سرمایه‌گذاری در نمانام‌های خود را منعکس کند، زیرا این گروه صنعتی نیز در مورد افزایش بودجه بیشتر خوش‌بین است.

نام تجاری یک محرک ارزش است و باید همچنان متمرکز بر فروشندگان و محققان شرکت برای رشد اقتصادی بلندمدت باشد.

سرمایه‌گذاری دربرند موجب کاهش بسیاری از چالش‌هایی است که در حال حاضر با آن روبرو هستند.

یک نام تجاری قوی باعث اقدامات زیر می‌شود:

جذابیت و تقاضا (ایجاد سهم بازار و مقابله با رقابت)

حمایت از نوآوری (مردم برای بازجویی از یک محصول یا خدمات جدید از یک نام تجاری که آن‌ها می‌دانند) باز است

به‌شدت با وفاداری و حمایت از آن ارتباط دارد (تحسین و ارزشمندی نام تجاری یک دلیل کلیدی است که مشتری وفادار باقی می‌گذارد و به دیگران در مورد آن می‌گوید)

 

درباره‌ی این نظرسنجی:

  این تحقیق شامل یک نظرسنجی بلندمدت (بر اساس گزارش‌های سالانه) توسط B2B International است که در ماه اکتبر و نوامبر ۲۰۱۷ منتشرشده است.

حجم نمونه کل ۳۵۶ شرکت (۵۷٪ در اروپا و ۴۳٪ در ایالات‌متحده) بود و شامل کسب‌وکارهای بزرگ (متوسط درآمد کسب‌شده ۳٫۰۵ میلیارد دلار) بود.

تمام پاسخ‌دهندگان مجبور بودند که مسئولیت بازاریابی یا پژوهش را داشته باشند.

درباره ی مهدی کیمیایی راد

سلام گلوگاه اصلی تمام سازمان ها واحد فروش و بازاریابی است . فروشنده ای حرفه ای تر خواهد بود که بتواند آموزش های درستی را بگذراند . گروه چیتا برآن است تا اصولی ترین راهکارهای بازاریابی و فروش را به شما انتقال دهد . مهدی جفاکش بنیانگذار گروه مشاورین چیتا

مطلب پیشنهادی

بازاریابان موفق دیجیتال این سه صفات را دارند

سه صفات بازاریابان موفق دیجیتال، آیا تو هم داری؟

بازاریابان موفق دیجیتال این سه صفات رادارند. آیا تو هم داری؟ بازاریابان موفق دیجیتال این …

دیدگاهتان را بنویسید