قالب وردپرس درنا توس
خانه / مقالات / ۷ بخش کلیدی فروش

۷ بخش کلیدی فروش

امروز میخواهم در مورد چند نکته ساده درباره فروش برای شما بنویسم .

چند گزینه خیلی ساده که شناخت آنها میتواند به دوستانی که در هر زمینه ای از فروش هستند کمک شایانی داشته باشد .

بهترهست که  به جای گزینه گفته شود بخش های کلیدی و تعیین کننده  .

همه ما میدانیم که واحد فروش یک سازمان مثل قلب سازمان هست ، در یک موجود زنده و  خصوصا انسان ها  تا زمانی که قلب در حال کار هست ، بدن به حیات خودش ادامه میدهد.

حتی ممکن است بخش هایی از بدن کار نکنند و یا بعضا با چالش کارکنند ولی اگر قلب کارش را بدرستی انجام دهد ، باز هم میتواند بدن حتی با وجود بعضی ضعف ها به کارش ادامه دهد ودقیقا اگر قلب از حرکت و تلاش باز ایستد مطمعنا مرگ فرد هم در همان لحظه اتفاق می افتد.

واحد فروش در یک سازمان نیز بدینگونه عمل میکند ، فروش درست و زیاد یعنی وضعیت رو به رشد و درآمد بالای یک سازمان .

فرایند کلی فروش را میتوان در هفت بخش خلاصه کرد :

۱ – مشتریان احتمالی یا سرنخ ها

۲ – ایجاد ارتباط موثر

۳ – شناخت نیازهای مشتریان که مرتبط با محصول ما هستند

۴ – ارائه محصولات به روشهای حضوری و غیر حضوری

۵ – شنیدن حرف ها و پاسخگوئی به اعتراضات مشتریان

۶ – نهایی کردن فروش و ارائه محصول یا خدمات و دریافت پول

۷ – فروش مجدد و ایجاد مراجعات بعدی مشتریان

 

این هفت بخش ذاتی و ارثی نیست و هر کسی میتواند با آموزش صحیح و تمرین مستمر در هر یک از این زمینه ها به مهارت کافی دست پیدا کرده و تبدیل به ستاره ای در سازمان خودش شود .

در زمینه کسب این مهارتها میتوان از انواع آموزش هایی که در اطراف ما کم هم نیستند استفاده نمود .

استفاده از کتاب ها که گران سنگ ترین منابع اطلاعاتی بشر و درعین حال ارزان قیمت ترین آنها هستند ، دوره آموزشی متعدد که در تمام کشور و توسط اساتید خوبی برگار میشود .

تهیه فیلم دوره های آموزشی که میتوان بجای فیلم های پرتکرار و بی محتوای تلویزیون تماشا کرد و یا دوره های شنیداری که میتوان با انواع موزیک ها در ماشین و اوقات فراغت گوش کرد .

یکی از جالب ترین تحقیقاتی که در آمریکا صورت پذیرفته این است که هر فرد بطور متوسط بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ ساعت را در اتومبیل شخصی خود میگذراند و این زمان بیشتر از زمانی است که یک دانشجو در کلاس های درس دانشگاه به سر میبرد .

با ما باشید ….

در مقالات بعدی هر کدام از این بخش های فروش را بصورت مبسوط شرح خواهم داد .

مهدی جفاکش

استراتژیست کارو کسب

 

با مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی و فروش همراه مهدی جفاکش باشید.

درباره ی مهدی جفاکش

سلام گلوگاه اصلی تمام سازمان ها واحد فروش و بازاریابی است . فروشنده ای حرفه ای تر خواهد بود که بتواند آموزش های درستی را بگذراند . گروه چیتا برآن است تا اصولی ترین راهکارهای بازاریابی و فروش را به شما انتقال دهد . مهدی جفاکش بنیانگذار گروه مشاورین چیتا

مطلب پیشنهادی

چهار فعالیت کلیدی موفقیت در دنیای فروش

چهار فعالیت کلیدی موفقیت در دنیای فروش در دنیای فروش – خصوصاً فروش تلفنی – …