قالب وردپرس درنا توس
۷ بخش کلیدی فروش مهدی جفاکش
۷ بخش کلیدی فروش مهدی جفاکش
خانه / مقالات / بازاریابی / فروش / ۷ بخش کلیدی فروش

۷ بخش کلیدی فروش

۷ بخش کلیدی فروش

امروز میخواهم در مورد چند نکته ساده درباره فروش برای شما بنویسم .

چند گزینه خیلی ساده که شناخت آنها میتواند به دوستانی که در هر زمینه ای از فروش هستند کمک شایانی داشته باشد .

بهترهست که  به جای گزینه گفته شود بخش های کلیدی و تعیین کننده  .

همه ما میدانیم که واحد فروش یک سازمان مثل قلب سازمان هست.

در یک موجود زنده و  خصوصا انسان ها  تا زمانی که قلب در حال کار هست ، بدن به حیات خودش ادامه میدهد.

حتی ممکن است بخش هایی از بدن کار نکنند و یا بعضا با چالش کارکنند ولی اگر قلب کارش را بدرستی انجام دهد ، باز هم میتواند بدن حتی با وجود بعضی ضعف ها به کارش ادامه دهد.

دقیقا اگر قلب از حرکت و تلاش باز ایستد مطمعنا مرگ فرد هم در همان لحظه اتفاق می افتد.

واحد فروش در یک سازمان نیز بدینگونه عمل میکند ، فروش درست و زیاد یعنی وضعیت رو به رشد و درآمد بالای یک سازمان .

فرایند کلی فروش را میتوان در هفت بخش خلاصه کرد :

۱ – مشتریان احتمالی یا سرنخ ها

۲ – ایجاد ارتباط موثر

۳ – شناخت نیازهای مشتریان که مرتبط با محصول ما هستند

۴ – ارائه محصولات به روشهای حضوری و غیر حضوری

۵ – شنیدن حرف ها و پاسخگوئی به اعتراضات مشتریان

۶ – نهایی کردن فروش و ارائه محصول یا خدمات و دریافت پول

۷ – فروش مجدد و ایجاد مراجعات بعدی مشتریان

این هفت بخش ذاتی و ارثی نیست .

هر کسی میتواند با آموزش صحیح و تمرین مستمر در هر یک از این زمینه ها به مهارت کافی دست پیدا کرده و تبدیل به ستاره ای در سازمان خودش شود .

در زمینه کسب این مهارتها میتوان از انواع آموزش هایی که در اطراف ما کم هم نیستند استفاده نمود .

استفاده از کتاب ها که گران سنگ ترین منابع اطلاعاتی بشر و درعین حال ارزان قیمت ترین آنها هستند.

دوره آموزشی متعدد که در تمام کشور و توسط اساتید خوبی برگزار میشود .

تهیه فیلم دوره های آموزشی که میتوان بجای فیلم های پرتکرار و بی محتوای تلویزیون تماشا کرد.

یا دوره های شنیداری که میتوان بجای انواع موزیک ها در ماشین و اوقات فراغت گوش کرد .

یکی از جالب ترین تحقیقاتی که صورت پذیرفته این است که هر فرد بطور متوسط بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ ساعت را در اتومبیل شخصی خود میگذراند.

این زمان بیشتر از زمانی است که یک دانشجو در کلاس های درس دانشگاه به سر میبرد .

با ما باشید ….

در مقالات بعدی هر کدام از این بخش های فروش را بصورت مبسوط شرح خواهم داد .

مهدی جفاکش

استراتژیست کارو کسب

 

با مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی و فروش همراه مهدی جفاکش باشید.

درباره ی مهدی کیمیایی راد

سلام گلوگاه اصلی تمام سازمان ها واحد فروش و بازاریابی است . فروشنده ای حرفه ای تر خواهد بود که بتواند آموزش های درستی را بگذراند . گروه چیتا برآن است تا اصولی ترین راهکارهای بازاریابی و فروش را به شما انتقال دهد . مهدی جفاکش بنیانگذار گروه مشاورین چیتا

مطلب پیشنهادی

انواع شخصیت خریداران - مهدی جفاکش

انواع شخصیت خریداران – قسمت دوم

انواع شخصیت خریداران  – قسمت دوم در مقاله قبلی سه بخش اول انواع شخصیت خریداران …