قالب وردپرس درنا توس
خانه / مقالات / بازاریابی / بازاریابی خرید / ۱۰ راهکار و ۱۰ اقدام تضمینی که بتوانید فروش تان را حداقل دو برابر کنید .

۱۰ راهکار و ۱۰ اقدام تضمینی که بتوانید فروش تان را حداقل دو برابر کنید .

۱۰ راهکار و ۱۰ اقدام تضمینی که بتوانید فروش تان را حداقل دو برابر کنید .

تغییرات سریعی که در دنیای امروزی شاهد آن هستیم باعث شده که مدل فکر و سلیقه مشتریان نیز با سرعت بیشتری تغییر کرده و به همین نسبت ، نیاز مشتریان و توقعشان از کسب‌وکارهای امروزی متفاوت باشد .

از دوران انقلاب صنعتی و ایجاد کارخانه‌های غول‌پیکر که تولید انبوه را با روش‌های جدیدتر و بهینه‌تری به وجود آوردند.

جنگ واقعی بر سر تصاحب مشتری به وجود آمد .

در فضای رقابتی امروز که در سطح محلی ، منطقه‌ای و بین‌المللی کاملاً مشهود و واضح است ، پیدا کردن مشتریانی که نیاز به تولیدات ما ، اعم از خدمات یا محصول داشته باشند ، کمتر از جنگیدن در میدان نبرد نیست .

طبیعتاً در ذهن فروشندگان سؤال‌های بی‌شماری شکل می‌گیرد که عمده‌ترین آن‌ها را می‌توان در چند سؤال زیر خلاصه کرد :

سؤال اول اینکه باوجود محصولات فوق‌العاده‌ای که دارم ، چرا در پیدا کردن مشتریان خوب و بالقوه دچار مشکل هستم ؟

و یا بهترین راه برای دستیابی به مشتریان بالقوه و خوب چیست ؟

و یا ، با توجه به پیام و کانال‌های تبلیغاتی خوبی که ظاهراً دارم ، چرا نمی‌توانم مشتریان ام را به خرید ترغیب کنم؟

و یا

و یا

و یا

و ده‌ها سؤال شبیه به این ….

و تعداد بسیار زیادی از سؤالاتی ازاین‌دست که به نظر می‌رسد ، هرکدام از این‌ها می‌تواند گره کور فروش سازمان را باز کند .

نگران نباشید

اگر ذهن شما نیز به‌مثابه بسیاری از مشاغل و سازمان‌ها درگیر یک یا چند سؤال ازاین‌دست شده است ،

مهدی جفاکش

در این نوشتار سعی خواهد کرد اولین راهکار تضمین و قطعی را به شما ارائه کند که هرکدام و یا مجموعه‌ای از این راهکارها بتواند گره‌گشای مسائل شما باشد .

 

راهکار اول : مشتریان خود را به‌طور واضح مشخص کنید .

Market segmentation یا بخش‌بندی بازار یکی از اصول اولیه بازاریابی است .

به زبان ساده‌تر « بخش‌بندی بازار» تقسیم کردن بازار بالقوه به گروه‌هایی از افراد با نیازهای مشابه و سپس تمرکز برای تأمین رفع این نیازها.

بخش‌بندی بازار یعنی اینکه من به‌عنوان یک فروشنده ، دقیقاً باید بدانم که کدام دسته از مردم ، به‌عنوان مشتری من محسوب می‌شوند .

پاسخ واضح به سؤالات زیر دقیقاً می‌تواند وضعیت مشتریان شمارا مشخص کند :

۱ – وضعیت جغرافیایی آن‌ها بر اساس تقسیمات کشوری یعنی شهر ، محله ، و منطقه آن‌ها نسبت به مکان من چگونه است ؟

۲ – آیا تمامی افرادی که در این منطقه وجود دارند ، مشتری واقعی من هستند ؟

۳ – شغل و درآمد آن‌ها در چه سطحی قرار دارد ؟

۴ – ازنظر جنسیتی ( خانم / آقا ) در کدام دسته قرار می‌گیرند ؟

۵ – کدام‌یک از محصولات من می‌تواند برای آن‌ها کاربرد داشته باشد ؟

۶ – وضعیت رفتاری آن‌ها به چه شکلی است؟

۷ – میزان استفاده از یک محصول خاص و یا وفاداری آن‌ها به محصولات به چه شکلی است ؟

و به همین ترتیب می‌توانید سؤالات بسیار زیادی در مورد بخش‌بندی بازار از خودتان داشته باشید .

اگر بتوانید سؤال‌های هر چه دقیق‌تری از خودتان بپرسید ، حوزه ارائه محصولات و خدمات خودتان را دقیق‌تر شناسایی خواهید کرد .

اقدام اول : همین‌الان شروع به نوشتن فهرستی از روش‌های مختلف تقسیم‌بندی بازارتان داشته باشید .

در مقاله های بعدی، راه کارهای بعدی را برایتان خواهم نوشت

امیدوارم این نوشتار بتواند کمک شایانی در رشد کاروکسب تان داشته باشد

اگر نکات  خوب و یا پیشنهادهای درباره دیگر راه‌های افزایش فروش دارید را برای استفاده من و دیگر دوستان ارسال کنید.

با مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی ،خرید و فروش همراه با اصول کاروکسب همراه مهدی جفاکش باشید.

درباره ی مهدی کیمیایی راد

سلام گلوگاه اصلی تمام سازمان ها واحد فروش و بازاریابی است . فروشنده ای حرفه ای تر خواهد بود که بتواند آموزش های درستی را بگذراند . گروه چیتا برآن است تا اصولی ترین راهکارهای بازاریابی و فروش را به شما انتقال دهد . مهدی جفاکش بنیانگذار گروه مشاورین چیتا

مطلب پیشنهادی

انواع شخصیت خریداران - مهدی جفاکش

انواع شخصیت خریداران – قسمت دوم

انواع شخصیت خریداران  – قسمت دوم در مقاله قبلی سه بخش اول انواع شخصیت خریداران …

دیدگاهتان را بنویسید