قالب وردپرس درنا توس
خانه / مقالات / راه کار اجرایی نوشتن داستان فروش
راه کار اجرایی نوشتن داستان فروش
راه کار اجرایی نوشتن داستان فروش

راه کار اجرایی نوشتن داستان فروش

بسیاری از فروشندگان فکر می کنند که آنها نمیتوانند ازطریق یک متن از پیش نوشته شده یا داستان فروش با مشتری، مذاکره هدفمندی داشته باشند .

اما واقعا اینگونه نیست ! با این روش میتوانید با استفاده از یک متن مشخص و داستان فروش، کل مذاکره تان را بصورت هدفمند پیش ببرید.

اما چطور میتوان یک متن آماده برای مذاکره فروش بنویسیم؟ برای نوشتن بهترین متن فروش ، مراحل زیر را دنبال کنید!

۱ –  محصول یا خدمات خود را کاملا مشخص کنید.

این چیزی است که می خواهید شما را به فروش و در نهایت پول برساند. بنابراین شما باید مزایا و ویژگی های محصول یا خدمت تان  را به مشتریان تان توضیح دهید.

۲ – سوالات تان را کاملا سفارشی کنید:

شما حتما می توانید یک متن برای  فروش به هر نوع مخاطب ایجاد کنید ، ولی ایجاد  سوالات تخصصی و مرتبط  با ویژگی های هر مشتری ممکن است بپرسد ، میتواند عملکرد هر متن از داستان فروش را چندین برابر میکند. در این مرحله میتوانید انواع مختلف خریداران را به سمت فروش هدایت کنید.

۳ –  در مورد مزایای محصول تان بحث کنید: 

هر دو مورد محصولات یا خدمات و مشتری تان را در نظرداشته باشید ، که این محصولات چگونه میتواند به افزایش بهره وری ، کم کردن هزینه ها و بهبود دقت و صحت عملکرد کمک کند؟  حداقل سه مورد را در متن تان بنویسید.

۴ – منافع محصول را به نقاط ضعف مشتری پیوند دهید:

فهرستی از نقاط ضعف و مشکلاتی که مشتری تان در کسب و کار خودش با آن مواجه است را آماده کنید.

هر کدام از منافع محصولتان را که در بخش سوم مشخص کردید را به نقاط ضعف کسب و کار مشتری مرتبط کنید . برای هر کدام از مشکلات مشتری راه حلی پیدا کنید که آن مساله را حل میکند یا آن را کاهش میدهد یا از آن جلوگیری میکند .کاملا شفاف به مشتری بگوئید که کدام نقطه قوت محصولتان ، دقیقا به کدام مساله مشتری ارتباط دارد.

۵ – برای هر مساله و مشکل مشتری تان سوال کنید:

همیشه بهترین فروشنده، بهترین سوالات را می پرسد. به بخش نقاط ضعف مشتری مراجعه کنین ( بخش چهارم ) و از آن برای نوشتن لیست سوالات تان استفاده کنید.برای هر یک از مسائل مشتری ، یکی دو سوال پیدا کنید و مطمئن شوید که برای هر کدام از اینها ،کسب و کار مشتری تان در آینده به چالش کشیده میشود. با استفاده از نکات بخش ۱ الی ۵ ، این متن آماده شده را با محصول یا خدمات و شرکت مشتری تان تطبیق دهید.

۶ –  بیش از حد صحبت نکنید:

اگر شما بیشتر از آنچه که از مشتری تان میشنوید ، صحبت کنید، باید در نوشته تان تغییراتی ایجاد کنید. برای نوشتن متن مذاکره تان با ید زمان زیادی را بخاطر گوش کردن به سوالات مشتری و پرسیدن نظرات آنها اختصاص دهید .صدای خود و همکاران تان را در موقع صحبت با مشتری ضبط کرده و آنها را کاملا گوش کنید . اگر بیش از مشتری تان صحبت میکنید باید متن خودتان را بازنویسی کرده و زمان بیشتری را برای پرسیدن نظرات و سوالات مشتری قراردهید و همیشه از او بخواهید که خیلی شفاف مسائل اش را بیان کند. برای مثال میتوانید سوال کنید : « این مطلب را که از شما شنیدم درست هست یا نه ؟

در حال حاضر با کمک این راهنمایی شما می توانید داستان فروش یا متن مذاکره حرفه ایی نوشته وبیشتر بفروشد و لذت ببرید.

مطلب پیشنهادی

اولویت اول مشاغل کوچک در سال جدید چیست ؟

اولویت اول مشاغل کوچک در سال جدید چیست ؟

اولویت اول مشاغل کوچک در سال جدید چیست ؟ راه اندازی یا اصلاح یک برنامه …

دیدگاهتان را بنویسید